{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.977 visninger | Oprettet:

Nye regler ang "store" luftgeværer... ? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der helt har forstået de nye regler ang. de "store" luftgeværer...?

Skal geværet registreres uanset om man har jagttegn eller ej ?

Hvis man IKKE har jagttegn, men får det registreret, må man så opbevare det og bruge det til målskydning der hjemme ?



Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Nye regler ang "store" luftgeværer... ?
  • #1   17. maj 2012 Tror svaret er her.
    (link fjernet)


  • #2   17. maj 2012 Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dette korrekt...

    Citat: "Som følge af ændringen af reglerne skal en person, der ønsker at indføre, fremstille, herunder samle, erhverve, besidde, bære og anvende et luft- og fjedervåben med en kaliber større end 4,5 mm have et gyldigt jagttegn, være medlem af en skytteforening og have en våbenpåtegning på sit medlemsbevis eller have en tilladelse."

    Vil det sige at man både skal ha' et gyldigt jagttegn OG være medlem af en skytteforening og have en våbenpåtegning på sit medlemsbevis...?

    Eller mener de at man skal ha' et gyldigt jagttegn ELLER være medlem af en skytteforening og have en våbenpåtegning på sit medlemsbevis...?

    Det er DET jeg ikke forstår... smiley








  • #3   17. maj 2012 Hvis du er over 18 (og det er du smiley og har ejet våbenet fra før 1/6-12. og det har du.
    Så skal du blot have det registret hos politiet inden 1/6-13.
    Da du har ejet våbenet før lovens ikræfttrædelsesdato, så du kan rolig plaffe løs uden jagttegn og foreningsmedlemskab.
    Læs sidste afsnit i "Luft og fjedervåben større end 4,5 mm
    Mvh. Peter


  • #4   17. maj 2012 Du mener... :

    Personer, der den 1. juni 2012 allerede er i besiddelse af et luft- og fjedervåben med en kaliber større end 4,5 mm, kan fortsat besidde dette våben. Personer, der fortsat ønsker at besidde luft- og fjedervåben med en kaliber større end 4,5 mm, skal dog inden den 1. juni 2013 anmelde dette til den stedlige politikreds.

    Jeg ejer et 5,5mm - Jeg er over 18 - Jeg har jagttegn...

    MEN... :
    "Personer, der fortsat ønsker at besidde luft- og fjedervåben med en kaliber større end 4,5 mm, skal dog inden den 1. juni 2013 anmelde dette til den stedlige politikreds."

    Gælder det også mig ? Jeg syntes ikke det er præcist formuleret...




  • #5   18. maj 2012 Ja Fister. Det gælder også dig, ligesom de glatløbede jagtgeværer som man i gamle dage kunne købe ved fremvisning af betalt jagttegn, de SKAL være registreret hos de lokale våbenpuchere
    Det er så vidt jeg er informeret fritaget for alm. våbentilladelse og er derfor gratis at registrere hos politiet, men de forlanger dem registreret "og man forstår det egentlig godt" smiley


  • #6   18. maj 2012 Ja ja... Så må jeg jo hellere få det ordnet...
    Skal man mon ind på stationen med "gøbben" ?


  • #7   19. maj 2012 Jeps smiley Den skal med

Kommentér på:
Nye regler ang "store" luftgeværer... ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce