{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.885 visninger | Oprettet:

Kaj L
Kaj L
Tilmeldt:
2. mar 2010
Emner: 1 Svar: 15

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej alle som måtte have brug for en bådforsikring.
Jeg har netop anskaffet en motorbåd fra 2007 og kiggede mig lidt omkring ifm forsikring.
Jeg faldt i første omgang for BAVARIA, men efter at have modtaget police, kom jeg på andre tanker. Det var en police på en blanding af tysk, dansk/tysk og generelle betingelser på engelsk, - men ikke nok med det, når man nærlæser, finder man ud af at der henvises til tyske bestemmelser og tysk lov og at evt. værneting (retssag) skal foregå i München. Samtidig fandt jeg ud af at forsikringen rent faktisk er tegnet igennem Hamburg Manheimer, som jo ikke har det bedste ry på markedet. Men det er jo selvfølgelig subjektivt i denne forbindelse. Sejlerhilsen fra Kaj


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   6. mar 2010 hva siger ralph mon til det ??

  • #2   6. mar 2010 mekanikles(motormekker) @

    Du får din kommentar til at lyde som en trussel? smiley


  • #3   6. mar 2010 Der er ny lovgivning på området.
    JANUAR 2009 -Nye EF/.EU regler i forbindelse med forsikring tegnet i udlandet, forsksempel i Tyskland.
    Før de nye regler skal man sig i en evt retssag imod forsikringsselskab henvender sig til
    den udlanske domstol.
    Med de nye regler er værnetinget nu bestemt af forsikringstagers bopæl.

    Jeg er forsikret ved Mannheimer, (BF.dk) jeg har lige haft en skade der beløb sig i 50000.- der var ingen slinger i valsen, de udbetalte meget hurtigt og båden var i vandet igen efter kun 10 dage på land.
    Ralph hjalp Mannheimer med at ordne min sag da han jo har relation til dem via Bavaria forsikring, og klaus funk ved BF.dk ikke er en skid bevendt (jeg mener også at manheimer har stoppet samarbejdet med ham)
    Der er ingen tvivl i mit sind, jeg flytter til Bavaria forsikring i den kommende sæson.


  • #4   8. mar 2010 Skal selv forsikre en ny båd senere på året og havde også udset mig Bavaria netop pga. pris og dækning.

    Kan man være sikker på at police og betingelser er på dansk til den tid?


  • #5   8. mar 2010 M B ...nææ var skam bare nysgerrig

Kommentér på:
Forsikring

Annonce