{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.903 visninger | Oprettet:

Ideér til fangst af jordegern..hjælp {{forumTopicSubject}}

Prøver Jer kloge mænd herinde, for søger virkelig gode ideér.

Min ene chipmunk (jordegern)slap løs for længe siden (½ år) og har bosat sig i væggen i fyrrummet (Troede den var løbet ud i det fri), den rasser simpelhen alt derude.

Vi har rottefælde (netfælde)oppe og har prøvet med peanutbutter, gulerødder,rosiner, frø/kerne til jordegern, nødder...intet virker. Den nægter at gå ind i fælden.

Vil lige sige, at den er ret stærk, almindeligt fugleburtræmmer kan den bøje.

Hvad gør jeg? Nogen gode ideér?

Den kommer kun frem, når vi er gået i seng. Den er ikke tam.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ideér til fangst af jordegern..hjælp
  • #1   7. feb 2011 Hej Berit. Jeg har ikke noget konkret bud på det, andet end jeg tror de har mere erfaring med Jordegern inde på www.gnavergalleri.dk

• #2   7. feb 2011 Har jeg prøvet, men det mest yngre piger, som ikke ved så meget. Tænkte at mænd nok viste mere eller havde bedre ideér end at sidde på lur hele natten i mørke og så kunne se når den kommer frem *GG*, ja den er god.

• #4   8. feb 2011 Den er voldsom hissig sådanne egern, så tror ikke katten slipper så godt fra det, samt er den langt hurtigere end en mus.

Vil undersøge om vi kan ryge/gasse den ud. Ville helst have den med livet i behold, meeen det har vi jo prøvet i 2 mdr. nu, så den tid er vist forbi. Nu skal den bare fanges uanset hvad. Den ødelægger jo alting.

• #5   8. feb 2011 Har lige været ude og se om den var i fælden,,,,Meen nej, istedet er der nu flamingoisolering over alt, det kræ SKAL bare væk nu. Jeg tror jeg selv opgiver og ringer til en skadedyrsbekæmper.

Man forstå godt det er skadedyr i USA nu...aldrig mere chipmunks i dette hus igen.

• #6   8. feb 2011 gas hehe

• #7   8. feb 2011 Vi prøver lige med et andet jordegern, en hun som kalder, det er hannen jeg har.

Skadedyrsbekæmperen vil ikke hjælpe Ellers er næste skridt gasning.

• #8   8. feb 2011 Hvad lever den af? Jeg mener hvis du ikke giver den mad må den da dø af sult?

• #9   8. feb 2011 Jeg har prøvet begge typer fælder, både med vippe bund og den nye type og der ligger nødder helt ud til åbningen, men det virker ikke. Alt form for foder er prøvet.

Har endda rotte smækfælde også, men den rør den heller ikke.

Nu kommer hun-egernet snart og hvis det ikke lykkes, ja så må vi gasse den, der er ingen andre udveje.

Bur og hø i er også prøvet.

• #10   8. feb 2011 hej Berit.. smiley

tror det ville være en klog idé at kontakte en der har forstand på det,
    så den ikker løber hen i et andet rum og begynder at bosættte sig der? smiley
    men det må du jo selv bestemme

• #11   8. feb 2011 stemmer stadigvæk for gas ! smiley

• #12   8. feb 2011 hvis ikke det er så stort der hvor den er, kan du bruge en co2 slukker, da den sluger alt ilt, men kun hvis ikke det er stort område den er i

• #13   8. feb 2011 Vi er nu i tvivl om der kan være tale om en halsbåndsmus eller lign.

Har talt med en skadedyrsbekæmper og få beskeden, det da dit eget problem.

Rummet er ca. 8 kvm., men den er jo i væggen. Vi giver det et par dage, så finde vi lige ud af med at gasse den.

Den med co2 kunne også er jeg ikke sikker virker længe nok, uden den bare bliver bevistløs og ikke dør.

• #14   8. feb 2011 En stål-musefælde ( den med savtakker ), og sæt så et stykke spansk pølse i fælden. Det virker hvis det er halsbåndsmus.

• #15   8. feb 2011 Okay... Det lyder som om du havde et egern der er løbet ud af sit bur inden for og ind i et andet rums væg hvor i nu ikke kan fange det? Er det rigtigt forstået og er der ikke et hul i vækken hvor den kommer ind og hvad lever den af?

• #16   8. feb 2011 Kim C: Har den takkede mussefælde og rottefælde i hård pvc, kan det bruges?

Frederik: Egernet atod i fyrrummet og slap ud i fyrrummet og bor i væggen i fyrrummet. Det er et hul på ca. 5 cm i diameter hvor den går ind og ud. Der blev i starten stjålet en del fuglefrø + egernmad, det er fjernet, men den kommer ud hver nat kan jeg se. Der er mad i fælden, men ikke rørt. Så ved ik´om den har samlet et stort forråd i væggen.

• #17   8. feb 2011 Ha Ha.. Berit..

- "prøvet det samme, set det og oplevet nøjagtigt det samme !!!"
    Endte med én løsning !!...-og kun den virkede.

Hun egern i "løbetid" (aner ikke hvad det hedder hos egern)
    Lavede en dobbelt fælde, hvor hun gik i den forreste ende med et net imellem til fælden hvor han skulle fanges.
    - Det virkede..utroligt hvad en lille lodden sag kan gøre..Held og lykke

• #18   8. feb 2011 Mon det her vil virke ?

http://leech.dk/20100618/byebye.gif

smiley

• #19   9. feb 2011 Mac:

Der er lagt duft fra hun-egern i løbetid i fælden, men kan være det ikke er nok...Men ellers må jeg få fat på hunnen.

Jonas J: HI...Hi..den er super :), men virker nok kun for vilde egern. De tammer er squ snu.

• #20   9. feb 2011 Fanget...hold da op en kæmpe, Tror det er en rotte, brun uden hår på halen.

• #21   9. feb 2011 Her er synderen

http://www.baadgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1624

• #22   9. feb 2011 Uden tvivl en rotte.
    Og så har du beklageligvis nok også flere.
    M.h.t. halsbåndsmus, ja så kan de godt nok også blive store. Jeg smækkede mange af dem over snuden, med den alm. musefælde på en lille træplade. Men fange dem, kunne de ikke.
    Men stålfælderne de virker.

• #23   9. feb 2011 Så tror jeg lige jeg ringer til Kommunen idag. Jeg vil Ikke have rotter.

Vi kom noget stærkt afføring/tis i fælden fra et jordegern som var i parringstid og det virkede...mystisk.

• #24   9. feb 2011 HIHI, ja føler mig lidt snydt...havde jo håbet det var mit egern....meen nej, den må siges at være væk og fangsten til den dårlige side.

Har dog mere held og bedre fangst fra båden af...Hihi

Kommentér på:
Ideér til fangst af jordegern..hjælp

Annonce