{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.887 visninger | Oprettet:

traktor og bådvogn? {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo skaffet mig en 21 fods fiskekutter. Jeg har så købt et stel fra en gammel landbrugsvogn som jeg havde tænkt mig skulle bruges til transport af båden, da jeg ikk lige har ca 50.000 kr til en bådtrailer hehe. men hvis jeg skal køre med vognen på offentlig vej, skal jeg have nr.plade på den eller skal der bare lys på og så en trekant og maks 30 km/t???

Hvis nu jeg fik fat i en lille traktor, en massey ferguson 35 uden førerhus, skal der noget til for at jeg må køre med den ude på offentlig vej???

Med hensyn til vognen er det så tilladt at man sætter et kugletræk på landbrugsvogn og spænder efter bilen???


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  traktor og bådvogn?
  • #1   12. jul 2011 Det må man ikke da det ikke er ervervs kørsel men privat kørsel. da det er privat kræver det nummerplade på traktor og trailer sådan forstod jeg det da jeg ringede til færdselstyrlensen

  • #2   12. jul 2011 en bil med skurvogns træk og ikke kobling. så kan det lade sig gøre
    .
    traktor må kun køre på vej hvis der er nummerplade på, og der er noget bagefter
    . mener en traktor må køre på vejen. uden plade. til og fra reperation og ikke noget bagefter


  • #3   12. jul 2011 http://www.baadgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=13905
    Læs denne tråd igennem


  • #4   12. jul 2011 Hej Flemming, så er jeg her igen.
    Du må IKKE kører på offentlig vej med det træk og kommer aldrig til det:
    Du må trække vognen med trekant på ved max 30 km t, men der må IKKE være læs på. Det du er ved at bygge er en havnetrailer de må ikke køre på offentlig vej. For at være helt hysterisk må den heller ikke køre på havneteræn, det er offentlig vej. SORRY bare kør som vi andre gør.
    Gik din tur godt hjem fra det Sønderjyske
    MVH
    Peter B


  • #5   13. jul 2011 Peter B: Ja det gik sq godt nok, fik jo fat i traileren i sidste øjeblik hehe:D

    Hva nu hvis der kommer nr. plade på vognen, hvis der kan det, gad vide hva der skal til for at indregistrer den?


  • #6   13. jul 2011 Hej Flemming:
    At få synet sådan en vogn bliver meget dyrt, husk der skal bremser og lys på , den skal også typegodkendes. Derefter skal du have en traktor med nummerplader på. Et godt råd GLEM DET
    Køb en brugt trailer det er billigere
    MVH
    Peter B


  • #8   14. jul 2011 det er bare ikk nem når sådan en 3500 kg trailer koster spidsen af en jetjager

Kommentér på:
traktor og bådvogn?

Annonce