{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Chinewalk - Vil dette hjælpe? {{forumTopicSubject}}

Hey

har en limbo 12'er som der kommer en 40hk motor på, nogen snakker om den måske vil komme til at chinewalke (hoppe fra side til side i vandet)

Vil så høre om det vil hjælpe at skære en 22mm Vandfast krydsfiners plade til sådan den passer på midten af bunden, og derefter sætte den fast med glasfiber, og til sidst polyester og så male hele både med gelcoat maling, vil dette fjerne problemet?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Chinewalk - Vil dette hjælpe?
  • #1   9. aug 2006 nej....chinewalking kommer af at båden ikke er bygget til at sejle så stærkt...... prøv at sæt den på og se hvad der sker før du laver mere end højst nødvendigt

  • #2   9. aug 2006 Vil bare mene at hvis der kommer en "finne" på burde den jo lave modstand så den ikke kan komme til at flytte røven så meget fra side til side?

  • #3   10. aug 2006 så vil det være medre at sætte trimflaps på båden... men jeg tror ikke umiddelbart du får de vilde problemer med det...det kan godt være den gør det en lille smule men det er vel til at leve med... der er da heller ingen grund til at sætte noget på som øger vandmodstanden og derfor gør båden ikke kan sejle så stærkt... så kan du lige så godt bare lukke lidt af på håndtaget

  • #4   10. aug 2006 Yeps du har helt ret.. havde jeg ikk lige tænkt over ;).. Takker! Ser ud til at det bliver en Yamaha 30hk 2 takt med Autolube fra 1995 der bliver smidt på! smiley


  • #5   12. aug 2006 jeg har prøvet at sejle med en 35hk evinrude på en limbo 12, det er godt nok sindsygt, men ikke specielt sjovt. Det er ikke specielt fedt at sejle stærk hvis man ikke har nogenlunde kontrol, og det har man bestemt ikke. En af de største problemer er motorens vægt, båden ligger meget dybt med de 60-70 kg som en 35hk vejer. Dvs. der skal ikke meget til før båden går under med hækken, bare en forkert manøvre i opstarten, så trækker den bare hækken under vand.
    Hvis du vil sejle stærk og rådden, så køb en vandscooter, det virker sateme!!


Kommentér på:
Chinewalk - Vil dette hjælpe?

Annonce