{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.884 visninger | Oprettet:

H Y
H Y
Følger: 1 Emner: 1

Køb fiskekutter eller byg? {{forumTopicSubject}}

Har tænkt meget over at købe en brugt eller en ny fiskekutter eller få den bygget. problemet er bare at når jeg søger rundt er der ikke nogle større end 25f , jeg vil gerne op på de minimum 40 passager maks.

Hvor meget tror i sådan en kan komme til at koste?.. hvis vi snakker om en ny fra 90'erne og op efter.. eller at få den bygget selv, og hvor får man så noget bygget henne smiley ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af toiletsæde 500 kr.
  • fjerne ukrudt 600 kr.
  • Elektriker skift spot som er faldet ud 350 kr.
  • Tilslutning af strøm til vaskemaskine 500 kr.
  • Samling af Make Up bord 840 kr.
  • Handymand tømre til justering af dørpumpe+dør 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb fiskekutter eller byg?
  • #1   31. mar 2014 At købe en brugt fiskekutter burde ikke være det store problem. Der ligger en hel del rundt omkring i de danske fiskeri havne. Mange er taget ud af fiskeriet, da fiskerne kun skal bruge rettighederne fra dem.
    At bygge en ny er en noget pebret affære, ihvertfald hvis man som jeg, forbinder en fiskekutter med en træbåd. Det er rigtig dyrt at bygge en træbåd idag fremfor en stålbåd.
    Det er en ret stor båd hvis der skal være plads til 40 mennesker ombord og det kræver jo en form for skipperpapirer at føre fartøjet.

• #2   31. mar 2014 Hvad skal den mere specifikt bruges til og hvor skal den sejle?

• palle j
    palle j Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #3   31. mar 2014 Hvis man sælger en fiskekutter der har rettighedder bortfalder de, det er der for at der ligge så mange spøgelseskibe rundt omkring i de forskellige havne, der bliver handlet med rettighedder... smiley

• #4   31. mar 2014 Vedr. sejle med andre end familie & Venner skal der lidt papirer til tror jeg. vil nok beregnes som næsten færgesejlads med personer. men der må da være nogle billige store trawlere ex. Thyborøn til salg smiley

• #5   31. mar 2014 Et fartøj der skal kunne rumme 30-40 personer er jo en ret stor båd. Vil tro der skal bruges noget skipperpapirer af 3.grad. Man må jo næsten gå ud fra at trådstarter skal bruge fartøjet til noget turist halløj, og så kommer der jo lige pludselig en masse sikkerhed indover. Så rækker de papirer nok heller ikke mere. Ved faktisk ikk rigtig hvad papirer det kræver, måske noget kystskipper??

• #6   1. apr 2014 Idet du søger så stor et skib, formoder jeg du har papirer osv. iorden? Det springende punkt er vil du finde et skib som du skal bruge tid og penge på? I såfald vil jeg anbefale en alliance med Karstensens Skibsværft: http://www.karstensens.dk
    Vil du have et nyt færdig indrettet- skib- der er sikret lang levetid, vil jeg nok vælge og tage fat i Tuco Marine- de kan også deres kram der er en grund til de har leveret skibe til bla Marine hjemmeværnet. http://www.tuco.dk

Kommentér på:
Køb fiskekutter eller byg?

Annonce