{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.031 visninger | Oprettet:

Hjælp til at komme op på vandski {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ved jo at der er en del herinde der hygger med vandsport. Jeg fik et par vandski med til min båd, men har aldrig prøvet dem. Det gjorde fruen og jeg så den anden dag uden overhovedet at have sat os ind i det. Resultatet blev også derefter og ingen af os kom op og stå. Efterfølgende har jeg så set nogle youtube videoer om teknikken og kan forstå at man skal sidde med benene bøjet helt med knæene mod brystet og skiene næsten oppe og røre rumpen.
1. Lyder det som en plan eller har i en bedre guide?
2. Hvordan skal bådfører gøre? Skal der fuld hammer på med det samme eller er det blot moderat fart frem til man er oppe?

Håber I gider hjælpe da det generer os begge at vi slet ikke kom op smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til at komme op på vandski
  • #1   26. maj 2014 Vil da gerne hjælpe men det må gerne være et par grader varmer smiley

• #2   26. maj 2014 Hehe...tjek.
    Men jeg tænkte i første omgang mere på en beskrivelse af hvordan fører bør gøre og hvordan "skiløberen" skal gøre
    smiley

• #3   26. maj 2014 Du skal op på 20- 22 knob for at komme op og ja det er sku nemmere at vise
    skal du til hornfisk konkurrencen i Stubbekøbing den 31/5 ?

• #4   26. maj 2014 Stillingen med benene er rigtig, og armene uden om benene. Trækket i armene skal forplantes ned i benene, og kan øves på land ved at sætte sig i stillingen på jorden, og så få 2 mand til at trække i linen. Man skal så gerne kunne rejse sig lige op. Når du er kommet op på vandet, så sørg for at holde skiene samlet, og brug armene til at holde balancen frem og tilbage. Med din båd vil jeg mene at du bare skal give fuld håndtag indtil du er oppe på 25-28 knob, medmindre du har en skrue på med meget lille stigning. Når du skal krydse hækbølgen, er det en god ide lige at "hoppe" lidt, det går galt for de fleste i starten. God fornøjelse - når først du er oppe, lærer du det hurtigt ....

• #5   26. maj 2014 Det er helt korrekt fremgangsmåde du har fat i... Knæene helt op til brystet, og hold så benene samlet... Først når du mærker at du kommer næsten op af vandet, rejser du dig op en lidt hurtig bevægelse... Altså kontrolleret og lidt bestemt stræk i benene.

MEN NOK DET VIKTIGSTE ER!!!!
    Altid strakte arme!!!! Altid altid altid!!! Både under starten og når du kommer op altid strakte arme altid altid altid!!!

• #6   27. maj 2014 Tak for svar allesammen. Jeg tror vi er ved at pejle os ind på vores fejl. Vi prøvede at holde benene strakt med kun et let bøj i knæene konstant. Men det er så ikke vejen frem. Vi må ud og prøve den anden måde og så skriver jeg lige om det lykkes smiley

• #7   27. maj 2014 Husk ikke at holde fuld hammer på - det gør for ondt at falde..

Husk lige også at lære de mest basale håndtegn så personen i båden forstår hvad der blir "sagt". smiley

Kommentér på:
Hjælp til at komme op på vandski

Annonce