{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Trailerkørsel {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen der ved om jeg må køre med en trailer, der har en tilladt totalvægt, der er højere end det, min bil må trække? Altså hvis jeg ikke laster anhængeren mere, end at den maksimalt vejer det, som min bil må trække?

Helt konkret vil jeg køre med en jolle der med motor, trailer og udstyr vejer under de 550 kg min bil må trække uden bremser, traileren uden bremse, har dog en totalvægt på 750.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Trailerkørsel
  • #1   20. maj 2020 Kør hen og få sættet vejet så du ved hvad det vejer, og få lavet en officiel vejeseddel. På vejesedlen skal der stå hvad du har ombord i detaljer. Og du må så ikke laste mere end det nævnte på traileren.
    Eller kør hen til synshallen, og få den vejet ned.
    i begge tilfælde gælder dog at hvis du bliver stoppet og tjekvejet, så må totalvægten ikke være højre end de 550kg


  • #2   20. maj 2020 Egentlig tror jeg ikke det du ønsker kan lade sig gøre, da båden i sig selv vejer 490kg iflg detter link,
    https://www.baadmagasinet.dk/nyheder/produktnyt/motor/2570-crescent-535-classic-yamarin-5930-finnmaster-6100-oc-flipper-630-ht-crescent-3454?showall=1
    smiley


  • #3   20. maj 2020 Giver Thomas ret. Båden i sig selv, vejer fra 490-510Kg alt efter hvilken google side man lige lander på. Så har du en 40HK Yamaha som vejer 97Kg tør. Så kommer batteri, olie, benzin, redningsveste samt alt det andet løse udstyr. Du lander et sted mellem 650 til 750Kg total uden trailer.

  • #4   20. maj 2020 Mener også at det kommer an på hvornår du har taget dit kørekort - bare for at komplicere det lidt mere smiley


  • #5   20. maj 2020 Tak for svar, det er ikke min Chrescent jeg skal køre med :-), den står på en 1200 kg med bremser. Det er en limbo 16 md 20 hk. Sættet vejer langt under 400 kg, og traileren er en 750/600 kg. uden bremser, min bil må køre med 550 kg. uden bremser, dvs. jeg kan nemt holde mig under 550 kg. totalt, og så tænker jeg det må være lovligt? -selv om der på traileren står skrevet en totalvægt det er højere end jeg må trække.

  • #6   20. maj 2020 Jammen det er lovligt nok, når du holder dig under de 550Kg.


  • #7   20. maj 2020 Jeg må lige komme med et øhhhh.
    Ifølge div programmer i tv, kan politiet heller ikke finde ud af det ! ! !
    i et program var det total vægten på trailer tavlen der gjaldt, i et andet var det den faktiske vægt på trailer der var gældende ( brovægten ) og så er der vist også noget med kørekortet om hvornår det er taget..... så når knold og tot ... PÅ TV... har forskellige udlægninger af hvad der gælder ... ja hvad fan.... skal vi så rette os efter...


  • #8   20. maj 2020 For og gøre forvirringen total .

    Har du trailer kort må du kører med en større trailer end din bil må trække . Bare du holder vægten under det bilen må trække .
    Har du ikke trailer kort , må du ikke kører med en trailer der er større end det bilen må trække .

    Så har du trailer kort , må du . Har du ikke , må du ikke


  • Steen O
    Steen O Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 12 Både: 1 Svar: 6
    #9   20. maj 2020 Det må du gerne, bare sættet ikke vejer mere end 550 kg. på en vægt.

    Har selv oplevet det. Må selv køre med 400 kg uden bremser. Kører med en Limbo 14 med 15 hk. på en 500 kg totalvægt trailer. Politiet gad ikke veje det, da jeg sagde Limboen kun vejer 125 kg, motor 48 kg. trailer 150 kg. I alt 323 kg


  • #10   20. maj 2020 Lige hva jeg gemmer på min Tlf.

    profilbillede
Kommentér på:
Trailerkørsel

Annonce