{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.085 visninger | Oprettet:

Våddragter og sko ?? Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg Har bestilt fuld dragt til vandsport i 3mm er det en god dragt til sådan ting? Og så har jeg et spørgsmål som jeg rigtig gerne vil have svar på?
Skal man bruge våddragts sko eller strømper i samme mm? Kan man få fødderne ned i holderen til vandski?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af basketball stander 500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.
  • Hjælp med fladt bil-batteri 500 kr.
  • Problemer med køleskab 1.125 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Våddragter og sko ?? Hjælp!
  • #1   1. feb 2013 tror sagtens du kan bruge samme str... dine vandski burde kunne justeres

• #2   1. feb 2013 hvis du har store fødder er det ikke alle vandski du kan have sko på i pga bredden

• #3   1. feb 2013 Hvad er så det bedste sko eller vådstrømper? bruger 45/46

• #4   1. feb 2013 vil mene det er strømper, dog kan jeg ikke se hvad du vil med dem, da en 3mm dragt ikke er videre varm, tror når du kan holde varmen i din 3mm så kan du nemt klare dig uden noget på føderne, havde du bestilt 5mm kunne jeg godt følge dig og så villle strømper og hætte være på sin plads.

• #5   1. feb 2013 Tror bare jeg bestiller de sko der og så må jeg jo købe strømper hvis ikke det dur, kan se på mine ski de godt kan justeres men det afgør ikke de kan være der i bredden? Kunne jo godt være nogen af jer dyrkede sporten meget og kunne fortælle mig hvad det mest rigtige er at bruge. Er nybegynder så det bliver spændende at komme i gang. Tak for svar indtil videre smiley

• #6   1. feb 2013 Du skal ikke have noget på fødderne - det er ikke dem du kommer til at fryse først. Har været ude at stå på vandski meget tidligt på sæsonen og hvis det er meget koldt er det ansigtet/hovedet du skal tænke på at beskytte (elefanthue i tynd neopren) og måske hænderne.

• #7   2. feb 2013 Att.Jens B
    Jo selfølgelig skal han da have neopren sokker på hvis vander er koldt ??????
    for når han først fryser om fødderne så er turen da ødelagt ??*?
    BEMÆRK jag skriver HVIS VANDET ER KOLDT
    MVH. Hasse

PS. Dine vandski kan som regel bare justeres lidt ud

• #8   3. feb 2013 Att Hasse N
    Det er så din mening - jeg har min egen ud fra min erfaring, har stået på vandski i 5 grader (koldt) vand smiley
    Jeg har endnu til gode at se de bindinger der kan justeres i bredden...

• #9   3. feb 2013 Det vil sige jeg skal bestille begge dele eller kun sokker?? Nogen siger det ene og andre det andet så det har nok ikke så stor betydning, men jeg vil da også mene at hvis man fryser fødderne fryser man resten af kroppen

• #10   3. feb 2013 Kun sokker, det bruger jeg selv og det virker, jeg regner med vi skal ud om ca 3 uger og der er det helt fint

• #11   3. feb 2013 Okay Henriette K tak for hjælpen puha ud nu det er sku da alt alt for koldt er det ikke?? Håbede på sidst i mars men der er vandet vel stadig som nu!! Hvis dagten kun er 1.5mm så kan man ikke hoppe i før længere hen på sommeren. Synes også det er svært at bestille fordi der står ikke noget om hvor temp, i forhold til mm på dragterne!

• #12   3. feb 2013 Sådan har købt 1,5 mm dragt og 3 mm sokker så må vi se om det ikke dur??

• #13   3. feb 2013 1.5 mm dragt.. der er en sommer dragt. husk nu lige at vandet er meget koldt og 1,5-3 mm er sommer dragt i dk.
    prøv at høre dig om i en windsurf\surf butik de ved have de snarkker om.
    en huge er et must så længe vandet ikke er over 10grader.
    jeg bruger aldrig sko i mine ski. med jeg har dem på før og efter...

• #14   4. feb 2013 Min vinter dragt er 6-5-4 mm med fast hue, den er på indtil april engang. mener den næste er 3 mm midt sommer er med korte arme og ben kan ikke huske hvor tyk den er

• #15   4. feb 2013 6mm er meget almindeligt for en vinterdragt og en sommer dragt er 1,5-3 mm
    men en 3mm er sgu for kold når vandet ikke er mere end 2-3 grader jeg har dykket i mange år og brugt en 6,5 mm våddragt men skiftede dog til sidst til en 6,5 mm tørdragt og der var sgu fedt om vinteren at komme op af vandet og stadig være varm og så at se de andre i våddragter stå og pive oer deres hænder og fødder thi hi hi
    Mvh hasse

• #16   5. feb 2013 Okay tak for de mange gode tip. Har nogen af jer så af erfaring med hvor varmt vandet skal være for en endten 1,5 mm eller 3 mm dragt bliver for kold. Kan men starte op i fx marts eller april med den tykkelse?

• #17   5. feb 2013 tjaaaa det kommer helt an på hvor meget kuldeskær du er men husk at få noget på hovedet da det både er skide farligt og møj ubehageligtat få hovedet ned i det kolde and.
    VH. Hasse

• #18   5. feb 2013 en ting er vandet, noget andet er vinden når man er oppe, det er her der er meget afkøling fra især hovedet hvis du ikke har hætte på. jeg bruger 2/3 mm dragt om sommeren, men det kommer ikke kun an på dragtens tykkelse men også hvor godt den lukker tæt

• #19   6. feb 2013 tjaaaa det er sgu ikke til at spøge med men lad os håbe på at han har fået svar på sit spørgsmål nu ellers må han jo vende tilbage
    MVH Hasse

• #20   6. feb 2013 Jamen det var egentligt også mere baseret på hvornår jeg kan hoppe i med de dragter jeg nu har i 1,5mm og 3 mm

• #21   6. feb 2013 jeg ville mene vandet skal op på en 11-13 grader. hvornår det bestemmer vejert jo..

• #22   25. mar 2013 Helt ærligt. At tale om at hoppe i vandet i marts måned i en 3 mm våddragt, er decideret livsfarligt. Det er ikke fordi jeg frygter for dit liv lige nu, da det sikkert ikke er muligt bare at få båden i vandet, pga is. Vi du absolut dyrke vandsport som begynder i den kolde årstid, vil jeg anbefale en semitørdragt på 6,5 mm eller mere. Allerbedst en tørdragt. Alt andet er efter min mening uansvarligt, og helt sikkert ikke noget der er sjovt. Husk, at som nybegynder kommer du til at tilbringe en del af tiden NEDE i vandet, og jeg tvivler faktisk på, at der går ret mange minutter før du ikke kan holde fat i håndtaget længere. Vent nu til set er midt i juni og få en god oplevelse med en fantastisk sport, som du vil kunne glædes over i mange år fremover. Sejlads i de temperaturer vi har i øjeblikket, er absolut ikke for begyndere, og bare risikoen for overisning, er noget man skal tage dybt seriøst.
    Rigtigt god påske.
    Mvh Bjørn

• #23   7. apr 2013 Jeg har fået god service og vejledning ved dansk vandsport.dk har købt god O'Neill 5/3 5mm heldragt super lækker. Den skal nok blive god og regner med den kan bruges fra midt i maj mdr.

• #24   7. apr 2013 God fornøjelse med den nye dragt. Jeg tror dog at du kommer til at p... fryse hvis du springer i vandet om godt en måned. Lige nu er vandet meget tæt på 0 grader, og jeg tvivler på, at det er over 8 om en måned. Meld endeligt tilbage efter din oplevelse i din nye dragt.
    Mvh Bjørn

• #25   8. apr 2013 Tjaaa
    Jeg har nok dykket som sportsdykker i ca 15 år i mine unge dage men jeg brugte en tørdragt om vinteren intil april/maj måned så brugte jeg en 6,5 mm våddrakt så jeg tør da godt at sige at de mennesker der siger at der ikke er nødvendigt med sokker og hætte ANER ikke hvad faen de snakker om for jeg har da prøvet at dykke om vinteren uden hætte fordi jeg havde "glemt" den men fuck en hovedpine jeg fik efter bare 15 minnutter
    MVH hasse

• #26   8. apr 2013 Der er en verden til forskel på en tørdragt, en 6.5mm våddragt og en 5,5 mm våddragt. Det ved aller der har prøvet at være i vandet tidligt på året. Å år er vandet extremt koldt for årstiden, så pas på derude. Man kan MEGET nemt få krampe i det kolde vand, og musklerne bliver stive, og vil ikke rigtigt reagere som man ønsker det. Vent en måned længere, så bliver det også sjovt for den der er i vandet, og ikke kun for dem der er i båden smiley
    Mvh Bjørn

• #27   8. apr 2013 Hasse - bare fordi du har dykket i dine unge dage, så ved du hvordan alle har det, og dine oplevelser gælder for alle?
    Jeg har stået på vandski mange gange også i marts og april måned med vandtemperaturer på omkring 5 grader - og det var IKKE mine fødder jeg frøs selv om det var uden sokker, men derimod ansigtet/hovedet.
    Så det kan godt ske at vi ikke "ANER hvad faen vi snakker om", men så er det jo godt at vi har dig der ved alt - også om hvordan andre oplever kulde smiley
    Mvh. Jens

• #28   9. apr 2013 att Jens B
    så LÆS da for fane hvad jeg skrev det er koldt om fødderne men MEGET koldt i ansigt og hovedet
    MVH Hasse

Kommentér på:
Våddragter og sko ?? Hjælp!

Annonce