Duelighedsbevis på Fyn. Hvor er bedst ? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg har igennem længere tid haft en lille drøm om at lære at sejle. Her snakker jeg selvfølgelig om sejlskib
Jeg har altid haft den holdning at jeg kan og vil lære tingene selv, men lige i dette tilfælde, der tror jeg at jeg vil lære det på den rigtige måde med et duelighedsbevis. Jeg har altid haft problemer med søsyge når jeg har været på størrere færger mellem Danmark og Norge eller Danmark og England. Men håber dog jeg kan klare det på et lille skib i stedet for en stor færge. Jeg har sejlet speedbåd før på kortere ture uden problemer, så jeg tror på jeg kan klare det eller vende mig til det
Jeg har dog problemer med at finde ud af hvor lang tid det tager. Nogle skriver 1 weekend, 1 uge, 12 uger, men det eneste jeg kan finde er kurser på 1 eller helt op til 2 år og først med start i vinterperioderne.
Er der nogle der kan hjælpe mig med et kanon sted at gøre det på Fyn, måske et sted hvor det ikke tager op til 1 år at tage:) ?
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 121 Både: 1 Emner: 9 Svar: 332
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 23
Men kan nogle svare mig på det med varigheden ?
Skal det vare en weekend, 12 uger eller længere tid for sådan et kursus?
dec 2007
Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
nov 2008
Derfor er det lidt ærgerligt at skulle vente til sommerperioden inden jeg får afprøvet at sejle, og se om jeg kan holde til det.
Hvis jeg nu ender med at kaste op ud over det hele, så er der både spild af tid og penge for mig, samt spild af tid for underviserne.
nov 2008
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
Komprimerede kurser er primært tiltænkt folk som overordnet blot ønsker beviset, men læringen/kvaliteten er sekundært.
nov 2008
netop det jeg tænkte. I mit tilfælde er læring jo nok det vigtigste.
nov 2008
maj 2019
Følger: 12 Svar: 1
Duelighedsbevis på Fyn. Hvor er bedst ?