{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Duelighedsbevis på Fyn. Hvor er bedst ? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg har igennem længere tid haft en lille drøm om at lære at sejle. Her snakker jeg selvfølgelig om sejlskib smiley

Jeg har altid haft den holdning at jeg kan og vil lære tingene selv, men lige i dette tilfælde, der tror jeg at jeg vil lære det på den rigtige måde med et duelighedsbevis. Jeg har altid haft problemer med søsyge når jeg har været på størrere færger mellem Danmark og Norge eller Danmark og England. Men håber dog jeg kan klare det på et lille skib i stedet for en stor færge. Jeg har sejlet speedbåd før på kortere ture uden problemer, så jeg tror på jeg kan klare det eller vende mig til det smiley

Jeg har dog problemer med at finde ud af hvor lang tid det tager. Nogle skriver 1 weekend, 1 uge, 12 uger, men det eneste jeg kan finde er kurser på 1 eller helt op til 2 år og først med start i vinterperioderne.

Er der nogle der kan hjælpe mig med et kanon sted at gøre det på Fyn, måske et sted hvor det ikke tager op til 1 år at tage:) ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Duelighedsbevis på Fyn. Hvor er bedst ?
  • #1   5. jun 2019 Svendborg sejlerskole. https://svendborg-sejlerskole.dk/

  • #2   5. jun 2019 Der er vist også noget i Nyborg.. har dog ikke læst det nøje.. men mener der er noget Nyborg sejlerskole... tjek det evt..

  • #3   5. jun 2019 Ja der er Odense, Svendborg, Kerteminde osv.
    Men kan nogle svare mig på det med varigheden ?
    Skal det vare en weekend, 12 uger eller længere tid for sådan et kursus?


  • René N
    René N Tilmeldt:
    dec 2007

    Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
    #4   6. jun 2019 jeg tog det på aften skole i Svendborg det var 3 timer hver Tirsdag aften i 5 måneder (oktober til marts) og der var hjemme opgaver hvergang. men efter sådan et kursus ved du også hvordan du færdes på havet

  • #5   6. jun 2019 Ja det lyder som overkommeligt. problemet med mig i dette tilfælde er, jeg ved ikke om jeg kan holde til at være på havet pga jeg har haft nemt til søsyge tidligere i livet.
    Derfor er det lidt ærgerligt at skulle vente til sommerperioden inden jeg får afprøvet at sejle, og se om jeg kan holde til det.

    Hvis jeg nu ender med at kaste op ud over det hele, så er der både spild af tid og penge for mig, samt spild af tid for underviserne.


  • #8   6. jun 2019 Ja dem har jeg godt set. Jeg er dog ærlig talt lidt i tvivl om det kursus er lidt for komprimeret til en total uerfaren som mig inden for sejlads 🤔 Men tak for det alligevel

  • #10   6. jun 2019 Et komprimeret kursus vil aldrig kunne tilbyde det samme som et kursus taget over længere tid. Mange gange når man at lave flere opgaver og øvelser når det ikke er komprimeret, og det er det man lærer af.

    Komprimerede kurser er primært tiltænkt folk som overordnet blot ønsker beviset, men læringen/kvaliteten er sekundært.


  • #11   6. jun 2019 Ja jeg er enig, det var også kun hvis man ikke kunne nå at lære det fra fredag til søndag, og så med en enkelt dags sejlads til den praktiske prøve. Det virker ikke af meget på selve vandet.

    netop det jeg tænkte. I mit tilfælde er læring jo nok det vigtigste.


  • #12   6. jun 2019 Er der nogle steder man kan komme med ud på en prøve sejlads et sted inden man melder sig til duelighedsbevis ? Er det klubberne jeg skal have fat i for det, eller er der nogle der udbyder sådanne ture nogle steder?

  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 12 Svar: 1
    #13   13. jun 2019 Svendborg sejlerskole. https://svendborg-sejlerskole.dk/ fordi du flytter ind i en kahyt på et sejlskib, og der fornemmer du med det samme, om du kan leve på de vilkår der er ombord på et sejlskib, og om du har de evner der skal til for at kunne sejle med ansvarlighed, og kan navigere korrekt i enhver situation.

Kommentér på:
Duelighedsbevis på Fyn. Hvor er bedst ?

Annonce