{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Økonomi og afskrivning
  • #1   21. okt 2019 I følge mine undersøgelser falder en båd ca. 50% i værdi på 10 år, der efter falder den 3-4% pr. år
    Den vil naturligvis falde mest i starten og der efter langsomt.

    Ved biler plejer man at sige at de har et værditab på 50% på 4 år.

    Hvad sejlbåd har du kik på ?
    Jeg har selv kikket lidt på en ny 2020 Jeanneau 410 til ca. 1,5 mil. og kan se at man i dag kan finde dem brugte til i retning af 700-800K. hvor de så er 12 år gamle.
    Set ud fra det passer udregningen egentligt fint.

    Så er det jo lige hvad der er bedst, en helt sprit ny båd eller at man vælger en brugt til f.eks. 700kr. + smider i for 65K. ny motor + 50K. ny sejl + 30K. ny kanvas + 50K. ny rig = 895K.
    og man sparer der ved 605000 kr. i forhold til en ny og alle de ting der plejer at gå i stykker er skiftet til noget nyt af kvalitet.
    Men ved ikke hvad der er bedst hvis vi snakker en periode på 10 år. smiley


  • #2   21. okt 2019 Virker som rimelige tommelfingerregler.
    Jeg kigger på mange forskellige mærker der alle ligger i omegnen af 500.000,-.
    Men jeg er faldet over VIKO S35 som med rimelig aptering kan købes for ca.600.000,-. Drømmen er så at sejle ca. 4 år med den og derefter opgradere til en VIKO S50.
    Derfor er afskrivningen meget vigtig...


  • #3   24. okt 2019 kan man lave en båd i en ordentlig kvalitet til 600 000?

  • #4   25. okt 2019 Da jeg kikkede efter ny båd havde jeg også lidt kik på Maxus som er en dansk udviklet og billig båd.
    Men også noget bras.
    Mener Viko er en kopi af Bavaria.
    Man kan jo også spille med lidt sikre kort og vælge en Bavaria easy 9.7 som første båd, mener den også koster omkring 600K.
    Så får man da noget lækkert for pengene smiley


  • #5   25. okt 2019 jo uanset mærke mener jeg ikke man får en ny båd i den rette kvalitet for de penge, personligt ville jeg hellere købe en brugt malø eller tilsvarende der findes gode brugte 40 fods til samme pris, den skulle jo gerne være sikker at sejle i hårdt vejr smiley

  • #6   21. nov 2019 Hej Arne. Du har ret. Har lige fundet ud af at apteringen på VIKO S35 hæver prisen betragteligt (jeg mente den var godt udstyret i grundmodellen, men nej). Så er også begyndt at kigge efter brugte.

  • #7   22. nov 2019 Bavaria er et godt mix af pris og kvalitet smiley

    Bliv medlem af "Bavaria sejlbåde" på Facebook, ser tit nogle gode tilbud.


    profilbillede
  • #8   22. nov 2019 Det prøver jeg. Takker

Kommentér på:
Økonomi og afskrivning

Annonce