{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Claus J
Claus J
Tilmeldt:
16. feb 2021
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1

Lange havture {{forumTopicSubject}}

Hej,
jeg har en SeaRay 250, pæn stor motorbåd med Mercruiser 5.0 mpi motor og 270 l benzintank. Den er pt til renovering og vinteropbevaring i Nordjylland tæt på den østlige udsejling af Limfjorden. Den blev kørt derop, men overvejer at sejle den hjem til Skovshoved hvor havnepladsen er. Selvom jeg har haft motorbåd i mange år, er dette dog en noget længere tur end jeg har prøvet før. Planen er at sejle til Anholt, overnatte, tanke og så videre næste dag til Gilleleje og så langs kysten til Skovshoved.
Satser på en periode med absolut roligt højtryksvejr, men det er et stort åbent farvand, så er der nogen der kan dele erfaringer med sådan en tur?
På forhånd tak
Claus


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Lange havture
  • #1   17. feb 2021 Det er en god ide, at se nærmere på vejrudsigten, når du skal afsted på turen. Kattegat, som du skal sejle i det meste af vejen kan være en udfordring, hvis vindretninger er fra syd - så får du en god vippetur.

    Afhængigt af vinden på dagen, hvor du skal sejle, så kan du vælge at sejle langs Sjællands kyst eller den svenske. Er vinden fra nord, så har du læ langs svenskekysten.
    Vær opmærksom på færgeoverfarten Helsingør-Helsingborg.

    Husk på, at der omkring Hven ( sydsiden ) flere steder er meget lavvande. Der er mange "grundejere" på det område. Hold godt fri.

    Husk til turen, at have ekstra benzin med ombord, så du evt. kan tanke undervejs.

    Din motor bruger ca. 35 liter benzin pr. time v/ marchfart.

    Det nødvendige sikkerhedsudstyr skal være ombord. God kommunikation med familien i land via mobiltelefon er en god ide, specielt, når du er kommet ind til de forskellige havne, for at tanke, proviantere eller overnatte.


  • Claus J
    Claus J Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
    #2   17. feb 2021 Tak for de gode råd smiley

Kommentér på:
Lange havture

Annonce