{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Manual til 15 HK 2T Mariner påhængsmotor
  • #1   13. jul 2023 Hej.
    Ved du hvor gammel og hvilken model det er?
    Jeg fandt type/serie nummeret på min 8hk Mariner Sailmate fra gud ved hvornår ud fra oplysningerne på motoren - der er nok en typeplade e. lign. (jeg tror jeg nåede frem til, at min er fra 1996).
    I mit tilfælde var det Serie nr. 09833141
    Dette nummer "googlede" jeg sammen med "Manual" og "Mariner", og jeg fik så en hel række links til alle mulige sider med manualen til modellen. Det er ikke alle siderne der er lige anvendelige, men der er nok et af dem du kan bruge.
    Den manual jeg har hentet gælder Mariner 6, 8, 9.9, 10 og 15 hk og er lavet i 1997.
    Hvis du ikke kan finde noget og mener at din motor muligvis er omhandlet i manualen kan jeg sende en kopi til dig.
    Vh. Finn


  • #3   14. jul 2023 jens s: Du har helt ret i, at det ikke er en værkstedshåndbog .... det var heller ikke det der blev efterlyst.
    Der er da oplysning om tændrør, 2 dl olie i gearhus, 1% olieblandet benzin, og så almindelige procedurer for start etc. (det problem jeg oftest kommer ud for ved start er en fejl40 -"Et eller andet fjols har glemt at tænde på den lille kontakt på siden"), og så de almindelige oplysninger om montage osv.. Ikke meget, men nok til lige at kunne udelukke en del småfejl.
    En større reparation kan ikke gennemføres med manualen.

    Vh.
    Finn


  • #7   14. jul 2023 motoren er mærket 2001

  • #9   14. jul 2023 tusind tak for svarene fandt mærkepladen det gav gode oplysninger sammen med jeres input
    Michael


Kommentér på:
Manual til 15 HK 2T Mariner påhængsmotor

Annonce