3.923 visninger
|
Oprettet:
larmende mast {{forumTopicSubject}}
min fantastiske polaris drabant er knap så charmerende når den ligger for svaj...bare det gynger en anelse, banker faldende inde i masten så man ikke får lukket et øje (alle fald er ført ind i masten..5 stk) - jeg har prøvet at stramme bagstag helt op men det hjælper intet
nogen derude der har en ide om hvad man kan gøre?
mvh
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Nej... det høre med !! der er altså noget ved at ligge og høre det der ding ding...
( har selv motorbåd og har aldrig haft en sejl drevet en ) men har overnattet mange gange i havne og det er skide hyggeligt at høre på, godt nok kan det være meget, men så er øre propper et hit.
Men tænkte om man ikke kan fører dem i nogle rør/ holder så de ikke rammer masten ( som i nok kan læse aner jeg ikke en hujende fis om sejl, så undskyld på forhånd )
sep 2014
Følger: 10 Følgere: 32 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 2 Svar: 91
En rørskål/rørisolering hvor kablerne bliver trukket inden i kan rede MANGE timers nattesøvn!!! Der er absolut intet lækkert eller romantisk ved en larmende mast!!!
Det kan Være der kommer lidt smuller ud i bunden af masten, fra rørskålen, men til gengæld klarer dine kabler ikke....
Hvis det er de UDVENDIGE fald der klaprer, så er det en god idé lige at slå den rundt om salingshornet inden de bliver strammet til.....
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
Hvis det er dine fald, så burde et hårdt opstrammet hækstag (hvis den er 7/8 dels rigget - kan ikke se toppen på billedet) samt opstrammede fald kunne forhindre klapren.
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 20
den er 9/10 rigget iøvrigt men det burde stadig hjælpe på faldende
takker
larmende mast