{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.042 visninger | Oprettet:

Jan S
Jan S
Tilmeldt:
4. okt 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Påhængsmotor til fjernstyring {{forumTopicSubject}}

Goddag Baadgalleri.

Jeg har fået købt mig en fiskejolle med en 15hk mercury motor på. problemet er at vi skal have motoren af og på hver gang vi skal ud at sejle og vi er blevet enige om at denne motor er for tung. Derfor vil vi gerne have en 5-6hk motor som jo kun vejer omkring halvdelen.

Nu er problemet så at det skal være en 5-6hk motor som skal passe til fjernstyring og det har jeg hørt flere forhandlere påstå ikke kan lade sig gøre med så lille en motor.

Senest har jeg haft kig på en honda 5hk 4takt motor fra 1998. Kan det virkelig passe at man ikke kan bygge den om til at kunne sejle med fjernstyring?

Hvis nogen har nogle erfaringer med fjernstyring og små motore vil jeg meget gerne høre fra jer.

mvh Jan


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Påhængsmotor til fjernstyring
  • #1   22. okt 2009 Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med at den skal passe til fjernstyringen, da det skal være usagt om du kan få en mercury i den størrelse.
    Men det er ikke noget problem at få en lille motor til fjernbetjening.
    Jeg har en Tohatsu 5 hk til salg, der er til fjernstyring.

    Her kan du se hvordan sådan en bette motor med fjernbetjening:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62747484


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #2   22. okt 2009 Jamen sagen er at jeg har fundet den her honda 5hk som egentlig er med gashåndtag. På båden har vi det fjernstyring som mercuryen har siddet men. Det er af mærket quicksilver, altså gear/gas håndtaget og rattet.

    Nu er spørgsmålet så om vi på en eller anden måde kan få bikset det til at passe sammen med hondaen. Jeg er godt klar over at der skal skrues sådan et beslag på med kuglekobling på motoren så man kan dreje den, men hvordan med gassen?

    Det er ikke noget problem at der ikke er elstart på den. Vi er ikke mere dovne end vi godt kan hive i snoren.

    /Jan


  • Niels H
    Niels H Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   23. okt 2009 Hej
    Jeg har en Zuzuki 9,9 ca. 1990, der har været ivandet, men er skyllet smurt, og samlet så ellers ok, men beslaget til at fastskue den til båden ødelagt, er der nogen der har sådan et eller kan bruge hele motoren, jeg er køber til en anden tilsvarende, så kontakt,
    Niels. 56267983


Kommentér på:
Påhængsmotor til fjernstyring

Annonce