2.271 visninger
|
Oprettet:
TOHATSU 70 HK {{forumTopicSubject}}
hej er denne motor en fornuftig motor,ris og ros,har ik hørt så meget om dette mærke.... på forhånd tak
(link fjernet)
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
Tohatsu var de første der kom med en to-takter med direkte indsprøjtning der var IMO-godkendt så den kunne bruges til erhverv.
Det vidner lidt om at de er seriøse med deres produkter.
Har selv sejlet en del med 2 gange 50 hk på en RIB i vores lokale sejlklub, og de kører super godt.
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 6 Svar: 362
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 426
MVH Frank
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 6 Svar: 362
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 23 Svar: 41
aug 2009
feb 2006
Politiet har INTET med den slags at gøre medmindre den er stjålet!
Forbrug skal du ved fuld gas regne med 1/2 liter benzin pr hk i timen hvis den er med kaburatore, ellers 1/3 liter benzin pr time hvis den er med direkte indsprøjtning.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Både: 3 Emner: 38 Svar: 92
ps jeg har ogse en vider med min motor hvis du vil høre den lyder
aug 2009
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 426
MVH Franke
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 34 Svar: 855
Der er ikke én Mercury eller Mariner der har fejlet noget overhovedet!
Ud af de 5 OMC maskiner jeg har haft. er der kun 1 der har kørt ordentligt. ellers har de andre kørt meget dårligt.
Hvis i fx. kigger i Sverige vil i finde ud, af at der er sindsyg mange af de gamle Mercury'er tilbage som stadig virker. men ikke særlig mange OMC motore, selvom man siger der er blevet solgt flest OMC maskiner i Sverige.
Det giver lidt stof til eftertanke.
aug 2009
feb 2006
TOHATSU maskiner er helt afgjort i den bedre ende af skalaen og kan sammenlignes med Yamaha, Mecury, Mariner, Johnson, Evinrude osv. Det er et glimrende mærke og det er ikke mere usikkert at købe den i forhold til nogle af de andre mærker!
Om du vil have 2 eller 4 takter kommer an på temperament og hvad du skal bruge den til. Jeg har 2 takter fordi jeg vil have trækkraft og moment til leg med ring, vandski, wakeboard osv. Den har kompression på hvert slag og trækker derfor bedre end en 4 takter der kun har det på hvert andet. Skal du primært sejle langsomt, fiske osv er 4 takteren ofte at foretrække da den går pænere ved lave omdrejninger og ikke ryger, lugter eller soder.
Politiet kan oplyse om den er stjålet ud fra stelnummeret, ejeren bør kunne dokumentere vedligehold ud fra bilag og regninger, og sejler den pænt uden mislyde osv i gearkassen fejler den ikke noget.
Fuldstændigt ligesom at kigge på brugt bil!!!!!!!
TOHATSU 70 HK