{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.498 visninger | Oprettet:

Støbning af Zink anoder ? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har erfaringer med hjemmestøbning af zink anoder??
Overvejer lidt at prøve selv her i vinter bare sådan for sjov "den mørke tid skal jo gå med noget", kan se at smelte punktet er omkring 400 grader, så det kan vel lade sig gøre på et gasblus ligesom når man smelter bly til fiskeri. (har både blus og gryde).
På denne måde kan man jo selv lave de dyre runde anoder til flaps og ror til ingen penge. man kunne også nemt støbe den til bovpropellen osv osv??


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Støbning af Zink anoder ?
  • #2   15. nov 2009 Jeg har før støbt gamle zinkanoder om til nye. Det fungerer helt fint, og de fungerer og holder lige så længe som hvis man bruger nye man har købt.

    De støbes på samme måde som du støber blybarre på.


  • #4   18. nov 2009 Det er gamle anoder jeg vil omstøbe, har nogle rigtigt store liggende som kun er tæret 10-20%, havde forestillet mig at jeg ville støbe dem til flaps i en gammel underkop eller lign smiley
    Dem til bovpropellen er nærmest bare en stang der er hul i til bolten, havde tænkt at støbe en stang, og hvis der skulle kæles lidt for detaljerne kunne den lige få en tur i drejebænken.
    Tak for svarene, så er det jo bare igang...


  • #6   19. nov 2009 Ja det ville selvfølgelig være nemt, fin ide, slipper zinken selv gipsen så formen kan bruges igen?

  • #8   22. nov 2009 Mange tak for kommentarer og gode links, det er helt sikkert at jeg vil forsøge mig i løbet af vinteren, hvis jeg får succes (eller brænder huset af) smider jeg nok en kommentar herinde.

Kommentér på:
Støbning af Zink anoder ?

Annonce