{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.893 visninger | Oprettet:

Niels A
Niels A
Tilmeldt:
7. apr 2010
Både: 1 Emner: 4 Svar: 4

Oliefilter sidder io vejen...... {{forumTopicSubject}}

Jeg er den lykkelige ejer af en PERKINS 4-107. Motoren er tænkt installeres i min båd. Så langt så godt.
For at kunne line motoren op med skrueakslen skal den sænkes ned mellem båden langs gående "moptor-
bjælker". Her starter mit problem. Motorens oliefilter, der er monteret i motorens venstre side peger nedad, sidder i vejen og forhindrer at motoren kan sænkes langt nok ned. En løsning kunne være at få filteret til at "pege" i en anden retning (er set i original instruktionsbog monteret pegende opad eller bagus/opad, men Importøren ligger ikke inde med originale stumper til at ændre dette). Er der mon nogen der har et seriøst bud på en løsning ("Forær den væk" er INGEN løsning! ;-))
MVH
NIELS A:
Motorfilter i "krambolage med motorbjælke" kan ses på mine billeder.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Oliefilter sidder io vejen......
  • #1   26. apr 2010 jeg tænker hvis du ikke kan flytte bjælken. Kan du mon demontere oliefilter beslaget og evt få en smed eller lign. til at lave det du søger, det koster lidt at lave båd.....

  • #2   27. apr 2010 På billedet ser det næsten ud som om det bare kan vendes opad med samme beslag men det har du selvfølgelig undersøgt ikke smiley

    Hvor kommer du ca fra


  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    apr 2010

    Både: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #3   27. apr 2010 Hej DR
    Tak for din reaktion.
    Kan ikke umiddelbart vendes. Skal samtidig med vending også pege en smule til siden (udad). Kommer fra det sønderjyske.

    Også tak til Emil J. Du har så evigt ret - det koster at renovere båd -næsten ALT syntes at koste "spidsen af en jetjager"! smiley

    VH Niels A.


  • #4   27. apr 2010 Hej Niels,

    Prøv at kontakte Ledøje Diesel & Marine Service, 4180 Sorø
    Tlf. 57832200

    Han skulle have konverteringskit til denne motor.

    Vh


  • #5   27. apr 2010 Hvis der ikke findes konverteringskit og alt andet glipper så skriv en pm

  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    apr 2010

    Både: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #6   27. apr 2010 HEY GUYS

    André ! Er i kontakt med LEDØJE DIESEL! Tak så vidt smiley

    "DELTA-ROMEO"!
    Hvad mener du med "PM"?

    VH
    Niels A.


  • #7   27. apr 2010 Post Meddelelse, klik på mit navn og "send besked".


  • Niels A
    Niels A Tilmeldt:
    apr 2010

    Både: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #8   27. apr 2010 RGR! - og tak!

    Det vil jeg gøre hvis min kontakt hos LEDÆJE D & M ikke føre til nogen fornuftig løsning!

    VH
    Niels A.



Kommentér på:
Oliefilter sidder io vejen......

Annonce