{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Allan  D
Allan D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Motor trækker ikke som den skal {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en 60hk mercury, som egentlig skulle være iorden, men jeg synes ikke den trækker som den skal. Den sidder på en lille 14 fods speedbåd, som den nemt skulle kunne trække. Det går også fint hvis der kun sidder 2 i båden, men så snart der er mere en 2 kniber det.
Den kan simpelthen ikke komme op i omdrejninger.

Kan det evt. være propellen der er for stor?
eg har målt komp. og det er som det skal være.

Mvh
Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor trækker ikke som den skal
  • Allan  D
    Allan D Tilmeldt:
    mar 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #1   9. mar 2006 Det er en mercury fra starten af 90. Jeg tror ikke der er noget galt med en cylinder, og standen på motoren er også god.

Den har utrolig svært ved at komme op i omdrejninger når der kommer nogle persomer i båden. Det virker lidt på samme måde, som hvis man kører med for stor gearing på en cykel. Det var derfor jeg gættede på at det måske kunne være skruen der var for stor.

Motoren har tidligere siddet på en lille jolle.

Mvh
    Allan

• #2   10. mar 2006 er der evt skiftet til en anden skrue end originalen

• #3   11. mar 2006 Hej har du trim på din båd motor ? . Hvor bor du jeg har måske en skrue du kan prøve hvis du bor i nærheden den er ikke til salg men så ved du da om du skal ud og købe en anden

• #4   11. mar 2006 Hej Allan

Der er flere mulige grunde til din manglende trækkraft når i er mere end 2 i båden.
    Hvis du har mulighed for at oplyse om nogle af nedenstående spørgsmål kan jeg måske fortælle dig om din propel har den rigtige størrelse.

Er det en 3 cyl. 60 hk?
    Hvilken størrelse propel er det, der står et serienr. efterfulgt af ##P, hvor tallet foran P'et er stigningen?
    Ved du hvor mange omdr. motoren går når i er 2 i båden?
    Hvor meget vejer båden?
    Er den med v-bund eller mere fladbundet?

Mvh Lars

• Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    nov 2004

Følger: 1 Svar: 5
    #5   29. mar 2006 Ofte set problem er hvis man har brugt blandet benzin som har stået vinteren over, dette kan give disse problemer med motoren.
    løsningen er at rense karburatorene og filtre også ellers starte med "frisk" benzin.

• #6   23. maj 2006 Har en kammerat med en 90hk evinrude der ikke kunne trække ordenligt. Efter lidt tid med justeringer af motor højden skiftede han tændrørskabler DET hjalp. Men det er pepret 600,- for fire ledninger på 15 cm.

Kommentér på:
Motor trækker ikke som den skal

Annonce