{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.131 visninger | Oprettet:

Mercruiser 5,7 problemer :( {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
jeg er lige kommet hjem efter en desværre alt for kort sejltur. min motor mistede pludselig en masse kræfter når man gir fuld gas er det ligesom den ikke kører på alle cylindre den går ihverfald ikk rigtigt jævnt. den går fint i tomgang og kan sagtens ta imod gas den kan bare ikke rigtig lave noget. jeg har haft strømfordelerdækslet af og det ser ok ud har dog ikk prøvet og skifte tændrør endnu. hvis det er en stempelring eller ventil eller noget sku man så ikk tydeligt ku høre det?? håber nogen kan hjælpe
Mvh Kristian


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercruiser 5,7 problemer :(
  • #1   9. maj 2010 har du tjekket dine manifolder, kunne godt lyde som om den har fået vand i topstykket. husk altid at søger for at manifolder er i orden.

    hvis det er vand der er løbet tilbage igennem manifold så siger jeg held og lykke.

    det er dyrt at fixe.


  • #2   9. maj 2010 hm. jeg tror ikk det er det den sejler helt fint den har bare ikke rigtig nogen kræfter, har købt den her i vinters der er helt ny manifolder på de blev skiftet lige inden jeg fik den ville den ikke os gå i stå hele tiden hvis der var vand i??


  • #3   10. maj 2010 Vand igennem manifolden lyder det som om ja. I starten vil den have let ved at stå i tomgang, men når stødstøngerne knækker eller bukker, så kan den ikke mere.

  • #4   10. maj 2010 En kamerats båd fik det samme sidste år. mistede krafter kunne godt køre i tomgang. men ikke noget træk i den. den gik i stykker mens de træk surfbræt bagved. Mistede bare fart. de fik den lige sejlet ind inden den døde helt.

    Vand igennem manifold i topstykke, det var super dyrt at få den lavet så de endte med at smide en "ny" brugt motor i. Det var også en Mercruiser V8.

    Så jo jeg holder på min konklusion.


  • #5   10. maj 2010 Hej... jeg tror helt klart det er tændingen. jeg fik min mortor renov. sidste år. og første gang vi havde den i efter renov. kunne den ikke tage fuld gas når vi sejlede. men så fik vi stillet tændning, og så gik den fint.

  • #6   10. maj 2010 Må håbe det er tænding, det er rimelig nemt at tjekke. Krydser finger for dig.

  • #7   10. maj 2010 tænding eller brændstof.. er det dine knæ vil du først have problemer EFTER motoren har været stoppet af

  • #8   10. maj 2010 Hey alle. har rodet med både tænding og brændstof her til aften og ingenting hjalp. smiley må vidst hellere få nogle professionelle til at kikke på den. men mange tak for alle svar Mvh Kristian

  • #9   10. maj 2010 skift dine tændrør..

  • #10   11. maj 2010 Hej igen tror jeg har lokaliseret problemet til en cylinder der ikke blir tændt. har haft alle tændrør ude og de 7 er helt tørre og brunlige som de skal være od det sidste er helt vådt har prøvet at bytte to tændrør og det tørre tændrør jeg satte i blev bare vådt igen så det er altså ikk bare et defekt tændrør har hat tændkablet af og prøvede at lede 12 volt igennem og det ku man godt så tror heller ikk det fejler noget.. så nu er gode forslag meget velkomne.
    Mvh Kristian


  • #11   12. maj 2010 du skal ohme tændkablerne for at være sikre på at de er iorden.

  • #12   12. maj 2010 Mark: OHME....?!! altså måle modstand i dem eller hva?

  • #13   12. maj 2010 ja modstand.

  • René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 38
    #14   12. maj 2010 Og de skulle gerne have ca. 2 kilo ohm...

  • #15   18. maj 2010 Synes det lyder meget mærligt, hvis der er en 8 ben som jeg også lige har renoveret, hvis den køre udjævn på en cylinder er det ikke det stor, og den ville ikke miste meget kraft, lidt jo , men ikke helt vildt, det sværeste er at høre om den køre og sender på alle cylinder. du gøre det her, find et tændrør tag fra græsmaskj´kinen hvis du ikke har en . Tag cylinder 1 tag ledningen af ,og sæt dit tændrør i og tørn motoren rundt og læg mærk til om den laver gnist.gøre det samme med alle cylinder. på den måde udlukker du at det er et kabel eller i strøm fordeleren osv.

    Jeg tror ikke på det er noget med vand eller fejl i din blok men som nogle herinde siger, at det er strøm reliteret, fordi du siger der ikke noget når den står i tomgang, og der gives gas, det kan være et mondul eller bare døde tændrør, gøre dem alle rent og i med dem. er fejlen der stadigvæk er det muligvis en defekt benzin pumpe, det kan være mange ting.

    Men tag det nemmeste selv først, og spørger, der ingen grund til at kast mange penge efter en bådmand, hvis det er noget enkelt som man har overset skipper

    Held og lykke

    Mvh

    Sini


  • #16   4. aug 2010 Få renset karburator evt.. bøvler også meget med min. det kan være vand i tanken, kugleventilen ved tanken, benz pumpe og endda tændspolen kan lave rav i den selvom den gnister....

  • #17   2. apr 2011 Fik du løst problemet og hvad var fejlen ?

Kommentér på:
Mercruiser 5,7 problemer :(

Annonce