{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.616 visninger | Oprettet:

Passer min propel til vandsport? {{forumTopicSubject}}

Hej

Så har jeg endelige fået nærstuderet min propel. Det jeg har fundet frem til er:

Propel: Mercury Chopper, Big Ear 2. generation A5
(Quicksilver 48 13368 A5 24P)
Diameter: 14,5"
Blade size: 5"

( Kilde: http://69.24.70.63/adamsdock/chopper.html )

Der ligger tre billeder på min profil.

Mit spørgsmål er så om den passer både til båden og til vandsport(vandski og wakeboard). Derudover vil jeg gerne vide hvor hørt/lavt motoren skal sidde bag på båden? Lige nu sidder den nemlig så lavt som mulig, og har en mistanke om at det er forkert. Og hvad er stigningen på propellen?

På forhånd tak for svarene.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Passer min propel til vandsport?
  • #1   11. maj 2010 Såvidt jeg ved (og det er ikke ret meget) er chopper en overflade/hastigheds propel.

    Det betyder dårligt optræk, men god topfart.

    Stigningen er 24 Pitch (tommer)



  • #2   11. maj 2010 Hej...
    Du kan nok ikke finde en propel der er meget dårligere til vandsport en en chopper... Måske er en Cleaver-propel en anelse dårligere smiley

    Det optimale til vandsport er en High-5. Den er med 5 blade, også produceret af Quicksilver.

    Vil gætte på at du skal have en 23" til dit setup.


  • #3   11. maj 2010 Hehe det var da en trist nyhed:)

    Men hvordan skal motoren sidde? Hvis det er en overfladspropel, gætter jeg på den skal højere op. Men giver det så et bedre optræk hvis motoren sidder dybt/lavt? For synes man kommer hurtigt op af vandet, når man står bag efter den. Men så igen har den jo 135 hk til sådan en "lille" båd. Men så igen går det vel udover tophastigheden og benzinforbruget hvis den sidder for lavt?


  • #4   15. maj 2010 hvis du nemt kan trække folk op med den som den er er det fin fin... dumt at skifte til en der giver dårligere topfart hvis du ikke har brug for det ekstra optræk den anden giver.. hvor mange omdrejninger sejler du med ved fuld gas?

  • #5   22. jun 2010 Hej Steffen

    Jeg seljer med ca 5000-5100 rpm ved fuld GAS. Betyder det noget?


Kommentér på:
Passer min propel til vandsport?

Annonce