{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

Start problemer {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en 60hp evinrude 1994 som har start problemer
morgen start : når jeg skal starte første gang 1 løsner luftskrue i tank 2 pumper bolten hård 3 linder den lille røde drejehane under hjælmen på venstre side af motoren så jeg kan høre der kommer luft ud og drejer den så tilbage 4 så snurrer den uden problemer ,
efter en ca en times sejlads stopper jeg så maskinen nyder kaffen i ca 1/2 time og vil så starte igen !!!!!
nu skal vi så igennem alle 4 trin igen for at komme vidder
jeg har på opfrodring prøvet at skifte bolten men uden resultat
har nogen oplevet det samme problem eller er der nogen ider til hvad jeg kan prøve at gøre ved den ??
hilsen
Flemming


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Start problemer
  • #1   7. jun 2010 altså... 1 luftskruen i tanken må ikke være lukket....2 hvis du skal pumpe bolden hård hver gang. så har du en slange der er utæt. 3 den lille røde hane skal kun bruges hvis du ikke har monteret elchocker. hvilket du nok ikke har... kunne tyde på falsk luft eller hvis du lukker luftskruen i tanken...at den hiver al benzin tilbage i tank

  • #2   7. jun 2010 Hej Mekanikles
    ja luftskruen i tanken har jeg åben heletiden
    ja bolten skal pumpes hvergang jeg skal starte
    ja jeg har ikke elchoker og jer er nød til at bruge den hver gang for at få luften ud når jeg har pumpet bolten men jeg jeg stiller den tilbage igen inden jeg starter !!

    slangerne skulle være tætte men jeg vil da selfølig lige kontrolerer dem en gang mere

    mange tak for tippet


  • #3   8. jun 2010 den lille røde hane ?? den sidder på en sort boks med 2 små slanger og 1 stor ?....det er din choker...de små slanger går op til dine karbuer 1 til hver ? få lavet en 12v + til den sorte boks. med en trykknap så har du elchoker.... min skal bare have et eller to tryk mens jeg holder starter inde... så spiller den...

  • #4   8. jun 2010 Din motor er født med el-choker. Og det som tidligere er beskrevet her, er den måde den også skal virke og forbindes på. Det lille røde håndtag, har intet med udluftning at gøre, men overgang fra/til manuel choker, som kun bruges i nød, hvis el-choker brænder af.
    Husker du at trykke nøglen ind, samtidlig med du drejer den rundt når du starter ? Når nøglen trykkes ind, kan du faktisk høre, at choker-spolen trækker. Husk, at en manual er guld værd.


  • #5   9. jun 2010 det du gør er rent faktisk at give din motor chocker......du pumper bolden hård..=tryk i systemet..så åbner du chocker hane (luftlyd) nej det er benzin der sprøjtes ind..og derefter kan den startes..... find ud af at få lavet din chocker og derefter kan du nøjes med at pumpe bolden ligesom os andre....:-)

  • #6   9. jun 2010 Der er to ledninger til din "klump" med lille rød håndtag.
    En sort stel samt en violet med hvid stribe. Den violet med hvid stribe skal der komme 12V ud til, når trykker nøglen ind. Gør der ikke det, kan fejlen være i din tændingslås, eller det er forbundet forkert. Kan du måle 12V, men ikke høre et svagt klik fra "klumpen", er spolen i "klumpen" brændt af, og du skal købe en ny.


  • #7   10. jun 2010 den koster så lige ca 1000kr

  • #8   11. jun 2010 Hay allesammen
    ja nu hved jeg ikke regtig hvordan jeg nu skal få det ud men ud skal det jo
    jeg må indrømme at jeg er ganske flov faktisk regtig FLOV
    var nede ved båden i dag og jeg trykkede lige en gang på nøglen og så sprang den igang det er sk... flovt
    men så har jeg jo lært det :):):):):):)
    mange tak for de mange svar
    regtig god wekwnd til jer alle
    hilsen
    Flemming P


  • #9   12. jun 2010 det var da godt vi kunne hjælpe smiley

Kommentér på:
Start problemer

Annonce