{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.660 visninger | Oprettet:

Påfyldning af powertrim? {{forumTopicSubject}}

Så mangler jeg kun at få påfyldt olie på mit powertrim så kan den komme i vandet..

Hvilket olie skal jeg bruge?

Det er powertrim som sidder på en 1987, Mercury, 115 HK, 6 cyl.

Hvordan påfylder jeg og hvordan "udlufter man det?"

På forhånd mange tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Påfyldning af powertrim?
  • #1   11. jun 2010 hejsa kasper jeg vil tro der sidder en udluftings skrue som du skruer løs så der kan komme luft/olie ud så kunne jeg forstille mig at man skal køre med trimmet ind til der kommer ren olie uden luft ud af skruen ligesom når man udlufter bremserne på mc/bil smiley

    men kun en formodning jeg har smiley

    thomas


  • #2   12. jun 2010 Det er også den formodning jeg har :).. Men hvordan påfylder man så? Der er jo ikke en beholder til olien som på en bil..

    MVH
    Kasper


  • #3   12. jun 2010 alm dextron 2 eller 3 hydraulik/servoolie

  • #4   12. jun 2010 Takker..

    Så mangler vi bare det sidste spørgsmål,

    Hvordan påfylder man ? smiley


  • #5   12. jun 2010 der sidder en lille ventil plastik skru anordning på selve cylinderen øvers oppe når du skruer den ud vil der være et lille hul der sætter du en slange eller hvad du nu kan bruge og påfylder så lidt af gangen indtil trimmet fungere optimalt men........pas nu på ikke at fylde for meget på det kan smadrer trimmet

  • #6   17. jun 2010 Sidder den skrue på trim-motoren eller på selve bådmotoren hvor det er monteret? og skal der ikke åbnes for noget udluftning også?

  • #7   17. jun 2010 Hvis det er samme type trim som min mercury fra 94 så løsner du nød-sænke skruen ( sidder inde i siden af trimmet, på højre side når du står bag motoren ) og hæver motoren så højt du kan manuelt og så lukkker nød-sænke skruen igen så motoren bliver oppe...derefter finder du i bunden af trimmet på det "kammer" til højre, en stor sort plast skrue...den skruer du ud og begynder at fylde olie på ( jeg købte noget hos min bådmand der var fra quicksilver som hed trim & gear oil, kostede 70 kr pr flaske og brugte næsten 2 )
    Når du så syntes der ikke kan være mere olie i, trimmer du motoren op med dit power trim og derved suges olien ind i trimmet og bliver derinde, denne operation gentages indtil motoren ikke kan trimmes højere op og du har fyldet max olie på..Så skruer du plast-skruen i igen og så skulle du være kørende smiley

    PS : husk altid at motoren skal være helt oppe i trimmet inden du åbner for noget, for så er der ikke noget olie under tryk når den er løftet helt op


Kommentér på:
Påfyldning af powertrim?

Annonce