{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.047 visninger | Oprettet:

Bracket {{forumTopicSubject}}

Halløj alle, er der nogen med lidt erfaring i bracket, jeg vil bygge min gamle bayliner om, men er i tvivl om hvor tykt plade jeg skal lave den i..? (Alu, er 6 mm nok, eller skal hæk pladen være tykkere eller alle pladerne..?
Planen er en 100hk 4 takter, men den skal være stærk nok til at jeg senere kan opgradere til mindst det dobbelte.. håber i vil komme med nogle input.. mvh Rune..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bracket
  • #1   5. maj 2018 Kan du ikke oprette båden herinde?
    Så kan vi se hvad du har smiley
    Og hvad du skal have lavet.

• #2   5. maj 2018 Jo jeg kan da godt lave et foto album.. smiley

• #3   5. maj 2018 Det lyder godt.
    Så kan vi se hvad du har.
    Og få vist båden frem.

• #4   6. maj 2018 Det er noget nemmere at give en vurdering, når du viser mere konkret præcist hvad du vil lave og hvordan det bracket skal se ud.
    6 mm aluminium lyder ikke af meget, men det kommer helt an på designet.

• #5   6. maj 2018 Kan ikk ligge billeder ind i et fotoalbum fra min telefon åbenbart, så må lige ha dem over på computeren i aften og så prøve igen..

• #6   6. maj 2018 Men noget i den her stil

profilbillede
  • #7   7. maj 2018 Det er noget komplekst design som jeg ikke tør gætte på en passende godstykkelse til.
    Hækpladen som du spørger specifikt til, skal være tykkere end den øvrige konstruktion.
    15 mm hækplade, 6-8 mm til den nedre konstruktion og en 4 mm dærkplade som dæk er nok ikke helt ved siden af, men det kommer også an på hvilken aluminiumslegering. Jeg ville nok vælge 5083 plade til det projekt.

Skal det være en svejset konstruktion, hvis ja, har du erfaring med at svejse aluminium?

• #8   8. maj 2018 Okay, jamen så kom jeg da lidt nærmere, ja havde regnet med at svejse det sammen, og har erfaring med at svejse alu.. jeg må på jagt efter noget plade, i en seriøs tykkelse.. alternativt skal man jo lave det i træ og glasfiber, men ved bare ikk om det er til at få til at holde..

• #9   11. maj 2018 Rustfrit stål var også en mulighed. Aluminium vil ret hurtigt komme til at se kedeligt ud ved kontakt med saltvand.
    En anden udfordring for dig bliver vægt.
    Hvor meget kommer det til at veje i aluminium eller rustfrit stål og hvordan vil vægten påvirke båden.

Om det kan holde i glasfiber, kommer helt an på konstruktion og godstykkelse, men det er gjort før.

På facebook gruppen "småbådsgruppen", har en (mener han hed Henrik) lagt en billedserie op, hvor han har bygget i bracket i stil med din ide, på i glasfiber.
    Det kunne måske være en god inspiration.

• #10   11. maj 2018 Rustfri er for tungt.. det er ca 3x tungere end alu.. jeg må låne konens facebook og kigge på den der inde.. suger alt den inspiration til mig jeg kan få..

• #11   11. maj 2018 Ja, rustfrit stål vejer knap tre gange så meget, men har også over den dobbelte styrke og tre gange så høj en stivhed.

• #13   11. maj 2018 http://www.smaabaadsklub.dk/forum/forum_indhold.asp?ID=23307&GBID=21&Page=4 den er jo lavet i "tynd" plade..

• #14   7. sep 2018 Når nu jeg laver bracketen, skal motorens højde så sidde efter bunden af båden eller skal den så sidde efter bunden af bracketen..?

• #15   7. sep 2018 Bunden af båden kan du vel ikke regne med, hvis din båd er tung i røven smiley
    Så skulle motoren måske være lidt op af i forhold til at finde den rigtige højde der passer til at sejle.
    Evt ud og kig på en eller et par både, hvordan er motoren monteret.
    Min Profisher hvor der var 2 hondaer på, havde ikke samme højde i Bracketé,. i forhold til en båd magen til med 130hk bag på.

Kommentér på:
Bracket

Annonce