{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.378 visninger | Oprettet:

Krav til lys på mindre båd {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg vil lave lys på min 15 fods båd så den lovligt kan sejles om aftenen. Men der er jo nogle regler omkring mængden og typer af lys som minimum skal være der alt efter størrelsen på båden. Jeg mener at have læst et sted at mindre både kan nøjes med en kombineret rød/grøn lanterne og en 360 graders agter lanterne og er båden størrer end X meter skal der være top lanterne agter og de skal lyse et præcist antal grader etc. etc.

Er der nogen som kender et sted hvor det kan stå jeg har googlet og prøvet søfartsstyrelsens side uden held.

Og sidst men ikke mindst er det tilladt at sejle med skarpt lys fremad rettet om aftenen (tænker på 1 eller 2 tågelygter fra en bil)

Jeg læser nok først svarene i aften da jeg skal afsted nu men kom endelig med alle info og gode råd.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Krav til lys på mindre båd
  • #1   3. jul 2010 Hej Preben.

    Tak for dit svar. Dvs. hvis jeg tager en agterlanternemast med 360 graders lys og en kombineret rød/grøn lanterne er jeg dækket ind så det er lovligt. Det andet er også kun til hvis vi sejler i den lokale å for der kan vi se begge breder og et stykker forud med alm. tågelys.


Kommentér på:
Krav til lys på mindre båd

Annonce