{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.001 visninger | Oprettet:

Svinghjul sidder fast i en vire 7 motor {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en vire 7 motor, som jeg havde fået godt igang efter en del arbejde.
Den sejlede for fuldskrald. Men da jeg nærmere mig havnen ville jeg sætte den i frigear og så satte svinghjulet sig fast. Jeg ku rok det fri og var ved at få liv i den igen, men satte sig fast igen ved gear skift. Nu sidder den urokkelig fast. Nogen der kan komme med et bud på hvad jeg kan gøre for at få det løst??

Mvh brian


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Svinghjul sidder fast i en vire 7 motor
  • #2   18. maj 2018 Hej Jens

    Jo tak, det har jeg husket. Men godt du lige skiver det, ku jo være.

    Mvh brian


  • #3   20. maj 2018 tror nu nærmere det er din motor og ikke svinghjulet...eller måske din gearkasse

  • #4   25. maj 2018 Da det er hver gang du sætter i gear, - så tror jeg det er din gearolie.
    Vire stiller meget store krav til gearolien. Det skal absolut være den rigtige og der må ikke være vand i.
    Når man sætter Vire i gear, så er det rotationen der får den helt i gear. Det passer derfor rigtig godt, at du har forkert, eller dårlig olie, og derfor at du kunne rokke den fri men at den nu sidder helt fast.
    Olien skal være SAE140
    Du skal nok have motoren ud og gearkassen af og adskildt. Husk at gøre det i et rent og støvfrit miljø så der ikke kommer snavs i gearkasssen.
    Det er ganske sjovt og hyggeligt at ordne sin Vire og man bliver gladere og gladere for den. Hvis du vil kassere den, så vil jeg gerne have den smiley


  • #5   25. maj 2018 Her kommer tegning af gearkasse. Jeg har indrammet, med blå det jeg tror er dig problem...

    profilbillede
  • #6   25. maj 2018 Her er billede 2

    profilbillede
  • #7   25. maj 2018 Hvis jeg tager fejl, - og det ikke er gearkassen, men stempel, så må du altså ikke bruge vold. Tag i stedet kaburator og udstødning af og tændrør ud. Så sprøjt rustopløser ind af de 3 åbninger, en gang om ugen i nogle måneder. Jeg har lige gjort det i 7 måneder, på en gammel vire, som jeg fandt i en bunke skrald, hvor den var blevet smidt for 10 år siden, fordi stemplet havde sat sig og man havde forsøgt at tvinge svinghjulet rundt, med vold indtil det knækkede. Nu har jeg genbrugt stempelringe og krumtap smiley

  • #8   25. maj 2018 Stempel, krumtap, stempelringe mv. Husk at øverste ring ikke er samme slags som de 2 nederste.

    profilbillede
  • #9   25. maj 2018

    profilbillede
  • #10   25. maj 2018

    profilbillede
  • #11   25. maj 2018 Hej Anders

    Mange tak for de råd og vejledning, det er jeg fandeme glad for, fedt du har erfaring og ved noget om den. Jeg fandt ud af at det var stemplet der havde sat sig fast. Jeg er nok selv synder i det, da jeg har regnet forkert ang olie i benzinen( dyre lærepenge). For tror at kølevandet fungere godt, dog sad der en del sand i et af rørene.

    Selve stemplet fik jeg massegeret ud, og den er færdig. Cylinder se ud til at være ok, kan ikke umiddelbart se nogle ridser, men skal lige have en fag mand til at se på det.



Kommentér på:
Svinghjul sidder fast i en vire 7 motor

Annonce