{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Morten R
Morten R
Tilmeldt:
16. maj 2018
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5

Valg af propel 40HK Yamaha 2-takt {{forumTopicSubject}}

Hejsa Alle.

Er ejer af en kabinebåd(Jofa Winth 485) på 350kg med en Yamaha 40HK 1999 med trim
Jeg har en mistænke om jeg ikke sejler helt med den rigtig propel.
Min omdrejnings tæller kan kun lige til snige sig op 5200 omdrejninger, hvilket jeg har hørt ikke helt skulle være nok?kan jeg hente flere omdr på en anden propel?hvad tænker i evt om en rustfri til denne type motor?. Har hørt om en med Yamaha 40HK 4-takt som satte en rustfri på og vandt både i optræk og fart. Har selvfølgelig haft min skrue af, og vendt og drejet den 360grader, men kan ikke finde noget nummer overhovedet. Så alle siger der er et nummer, men hvor!!!!

På forhånd Tak

Mvh Morten


Kommentarer på:  Valg af propel 40HK Yamaha 2-takt
  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #2   22. maj 2018 Hej Jens.
    Tak for svar...Er også i tvivl om stålpropellen giver nok, men har set flere forhandlere der sælger dem fra 40HK og op efter...Men har også kun hørt fra en med Yamaha 40HK 4takt som vandt rigtig meget på stål. Jeg vil nok ikke mene da burde være den store forske i power på en 2-takt vs 4takt med 40HK begge..men måske da sidder nogen derude med lidt mere viden omkring det. Det er nu heller ikke fordi den sejler dårligt båden, går mellem 22-23 knob havde dog forventet lige mere trods båden jo ikke er så voldsom tung. Morten


  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #4   24. maj 2018 Hej Jens. Ja håber også jeg kunne nøjes med en alu-propel, snakkede med forhandler som sagde max omdrejningstallet på sådan en motor lagde noget over de 5500 omdr. Så er jeg jo meget lang fra hvis det passer. Syntes også når jeg når 5000 omdr på max som det er nu, har jeg stadig mere at gi af på gashåndtaget..Trods da selvfølgelig ikke sker meget ved den bliver sat i bund. Det må vel være pga af propellen ikke passer? Morten

  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #6   6. jun 2018 Lige lidt status.
    Mener helt bestemt motoren sidder rigtig...syntes også jeg har rimelig styr på mit trim.
    Men syntes nu stadig motoren mangler lidt mere kraft. Har sat en orginal propel på fra Yamama
    11 5/8 11, trækket er okay....men omdrejningerne kan til nød kun presses på 5200 omdr med medvind...hvilket jeg syntes er for lidt...kan også høre motoren godt kan lidt mere...har snakket med en forhandler som efte fik lidt info omkring båden ville anbefale en propel 11 3/4 10...hmm...jeg er lidt i vildrede... har også snakket med en som anbefalede stringray(hydrofoil)er faktisk i tvivl om Jofaen er en halv eller hel planede båd?alt i alt sejler den okay, men ville gerne lige ha det sidste med. Tænker stadig også en rustfri propel....men det er blandet hvor folk mener omkring dette ....håber på nogle fix og ideer...På forhånd tak. Morten


  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #8   7. jun 2018 Hej Jens. Den går lige omkring 42km....

  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
    #10   10. jun 2018 Hej Jens. Når du siger en gearing på 1,85?hvad mener du med dette?
    Forhandeleren jeg talte med omkring en propel på de 11 3/4 10 sagde jeg vil få mere fat og optræk..hmm...Har set en del videoer med 40hk Yamaha så tager mange flere vendinger og sat på større både samt med mere hastighed på dem. Sidste sejltur igår med mig ombord gik kun med 5100omdr...den skal sku kan noget mere...Morten


Kommentér på:
Valg af propel 40HK Yamaha 2-takt

Annonce