{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ingen Timetæller?
  • #1   22. maj 2018 Nogle af de ældre Volvo Penta timetællere har den fejl at de pludseligt ikke virker dvs. det er en fabrikations fejl i displayet.
    Hvis der fysisk er et instrument i båden virker timetælleren dog stadig, man kan bare ikke se hvad der står.
    Et nyt display koster i retning af 700 kr. og kan skiftes hvis man virkeligt ønsker det. (men det går i stykker igen)

    Jeg har naturligvis en båd med samme fejl, men så længe man laver olieskift osv. overlever jeg nok den lille fejl.


  • Nicolai H
    Nicolai H Tilmeldt:
    maj 2018

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   22. maj 2018 Ja jeg tænker at sådan noget godt kan gå i stykker, men er lidt bekymret for at købe en ældre båd og så ikke vide hvor mange timer motoren har. Sælger sagde også at der ikke er en timetæller, i stedet for at sige den er i stykker.

  • #3   22. maj 2018 Så kan du købe en båd hvor det er iorden med timetæller smiley
    Det er heller ikke til at vide om motoren har kørt 125 timer i alt eller 2500 timer.

    Det ved man ikke ved at købe noget uden timetæller.


  • Nicolai H
    Nicolai H Tilmeldt:
    maj 2018

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #5   22. maj 2018 Tak for svarene, jeg tror jeg vil holde mig til at finde en båd med timetæller!

  • #7   22. maj 2018 timetæller fortæller heller ikke om motoren er vedligeholdt. en motor der har kørt 3000 men er vedligeholdt er bedre end en der har kørt 300 og ikke vedligeholdt. min motor er fra 1974 og kører som ny..

  • #8   22. maj 2018 Det gør timetæller via service fra værkstedet med kvittering.
    Ellers er der jo ingen beviser nej.
    Så behøver man nu heller ikke timetæller smiley


  • #9   22. maj 2018 Tror der er flere både/motor UDEN timetæller, end der er MED timetæller

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #10   23. maj 2018 Ja det er lidt underligt med den ensidige fokus på timetælleren. Den generelle stand af båd og motor, herunder dokumentation for løbende service er i mine øjne vigtigere. Båden er alligevel over 20 år gammel og de fleste defekter der måtte opstå er jo et langt stykke hen af vejen mere aldersbetinget end opstået pga slidtage. Tæringer i metaldele, mørnede gummidele, skøre plastdele osv. altsammen noget som primært vedrører alderen og i mindre grad timetallet

  • Nicolai H
    Nicolai H Tilmeldt:
    maj 2018

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #11   23. maj 2018 Ja, men jeg synes nu alligevel det er nice med nogle indikatorer der viser en god motorstand før jeg kører tre og en halv time til Randers smiley

  • #12   23. maj 2018 Enig det er en god ting at have det iorden på forhånd.
    Ellers står du med noget du ikke ved en brik om smiley


  • #13   23. maj 2018 Timetæller eller ej.....er motoren holdt ved lige og har en sund gang/bruger ingen olie/vand og har en god komparation er det ikke så vigtigt om den har gået 100 eller 1000 timer...men der er bare min mening smiley

Kommentér på:
Ingen Timetæller?

Annonce