{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.201 visninger | Oprettet:

Bådmotor reparatør søges! {{forumTopicSubject}}

Min 15hk. Mercury er begyndt at køre, (Mildt sagt) af helvede til, og den trænger meget til et eftersyn... Medmindre den er helt brændt af! Men jeg har problemer med at finde en motor mekaniker, her omkring Randers... Er der nogen der kan anbefale et godt sted? Eller som har evnen/modet til at lave sådan en ting? Mit tlf. er 25177307 Mvh.Lasse Falke!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bådmotor reparatør søges!
  • #1   8. apr 2006 Ok....det har jeg ikke lige checket! Det lyder som om den er brændt af...men det burde den ikke være! Den er ikke ny, men total gammel er motoren da heller ikke, så det er lidt for tidlig! Mange tak for hjælpen...men jeg må have den på et værksted. Mvh. Lasse

  • #2   8. apr 2006 Beskrive det....øhh,...OK jeg prøver. Den starter første, eller anden gang. Der kommer kølestråle. Den virker meget svag trækker ikke ordentligt, kan heller ikke få Limboen til at plane... Lyder måske som den kører på 1 tændrør! Det er lidt svært når man ikke har forstand på motorer!

  • #3   8. apr 2006 jeg har lige skiftet tændrørene. en film det bliver nok lidt svært...

  • #4   8. apr 2006 Den har helt vildt omdrejninger...trækker bare ikke!!! Det er sgu møg irreterende! Men bare den ikke er brændt af....det kunne den ikke være når den kunne starte?


  • #5   8. apr 2006 ja...jeg har trimmet motoren op og ned og prøvet lidt forskelligt. Og benzinen er blandet 2%...kunne nu egentligt godt lyde som en bil der er rendt tør for olie... Men det må være noget andet. Fik af vide, at det lød som om sving koblingen var stået af. Men har ikke selv forstand på det..

  • #6   8. apr 2006 Nej...hehe, heller ikke mig bekendt. Men der var også 100 andre ting han mente det kunne være...Det var også ham som sagde "brændt af"....! Det håber jeg godt nok ikke! Men den må til rep. Bare træls der ikke rigtig er nogle mekanikere omkring Randers der gør i det...Det er der ikke lige så vidt jeg ved!

  • #7   9. apr 2006 Hej Lasse J,

    Lige et par bemærkninger til dit motorproblem.

    Du skriver at motoren tager helt vilde omdrejninger,hvis det er i gear bør du undersøge gumminavet i propellen.

    Samtidig skriver du, at den lyder som om den kun kører på 1 cylinder, disse oplysninger passer ikke sammen.
    dersom den kun kører på 1 cyl men tager omdrejninger i frigear bør du få benzinpumpen undersøgt. Den virker via en gummimembran og er direkte forbundet med enten cyl 1 eller 2 alt efter motorfabrikat.
    Går der hul i denne membran pumpes der ren benzin ind i den respektive cylinder tændrøret bliver vådt og flydende benzin kan ikke antændes derfor lyder den som kun kørende på en cylinder.

    Begge dele er rimeligt nemme at undersøge.

    Har du spørgsmål til mit indlæg er du velkommen

    Mvh

    André


  • Lars  H
    Lars H Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   20. apr 2006 Hej Lasse J

    Hvis motoren starter uden problemer men ikke trækker kan det være gumminavet i skruen som forige indlæg skrev. Men det kan også være noget mere alvorligt som jeg selv har været ude for med flere mercury det har så godt nok været 20 hk motor. Det var krumtappen der er tæret i mangenoten det er forbindelsen imellem krumtap og aksel der går ned til gearkasse. I krumtappen er der en mangenot eller stjernenot som kan tære eller ruste væk og det er somregel den der forsvinder fordi akslen er fremstillet af rustfri stål. Så det kan også være en mulighed når motoren ikke vil trakke.


  • #9   30. maj 2006 hej lasse hvis du kan komme til esbjer med din motor vil og kan jeg godt hjælpe dig og det skal ikke koste dig noget vi båd ejer må sku holle lidt sammen.. men du kan ringe til mig hvis det er 41161429 hilsen mads

Kommentér på:
Bådmotor reparatør søges!

Annonce