{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Powertrim til 90HK Mercury 1992 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har et power trim der gør vrøvl.
Købte min fletcher for nylig velvidende at elmotoren til hydraulikpumpen var brændt af. Den har jeg nu fået fikset, men skidtet virker stadig ikke.

Elmotoren virker perfekt og pumpen var nem at kører manuelt rundt (tjekkede jeg inden jeg monterede elmororen)

Problemet er at jeg kan hører motor og pumpe kører, men der sker ikke noget. Det er ligesom om jeg kan hører pumpen kører i olie 1 sekund eller 2 men derefter lyder det som om den kører i luft. Der er ikke heletiden den store modstand i systemet, motoren kan for det meste hæves og sænkes manuelt uden at løsne nogle skruer.

Da der ikke var noget olie i systemet ville jeg påfylde og udlufte det.

Jeg har ikke en meget (læs nærmest ingenting) forstand på hydraulik men havde læst mig til nedenstående fremgangsmåde. Er der nogen der har råd eller vejledning, måske en idé om hvad der kan være galt hvis det ikke er en fejl 40. ?????????

- Jeg startede med at åbne plasskruen på siden (højre side når jeg står bag motoren) og sænkede motoren manuelt for at få rester af gammel olie ud.

- Jeg hævede motoren manuelt og påfyldte olie til der ikke kunne være mere i tanken og det begyndte at komme ud ved plastproppen i den anden side.

- Jeg sænkede motoren og hævede den igen manuelt. dette kan gøres uden de vilde anstrængelser men kan dog hører at der sker noget med hydraulik systemet (lyder som en cirkulationspumpe med luft i)

- Derefter luftede jeg ud på plastskruen, og gentog dette et par gange uden det virkede.

- Ventede et par timer, gentog. Og igen uden held.

- Derefter kastede jeg værktøjet ad h.... til og gik ind og drak øl smiley

ALLE guldkorn og kommentarer er velkomne......

MVH
MIckey


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Powertrim til 90HK Mercury 1992
  • #1   28. jul 2010 jeg blev bare ved med at køre op og ned med det og så fylde efter indimellem, så til sidst er den der. så vidt jeg ved er der ingen udluftningsskruer i systemet ud over den hvor du fylder på og så sikkerhedsventilen

  • #2   28. jul 2010 men hvis den har fået vand i olien er der vel en grund til det kunne det evt være en utæthed i en pakning eller oring?

  • #3   29. jul 2010 Hej Steffen

    Jeg tror (heldigvis) ikke der er vand i olien. Men måske har jeg fået en ide´ til hvad der kan være årsagen.Jeg har ikke spændt plastskruen i siden med de 3 o-ringe nok, derved kan der komme olie mellem kamrene når jeg kører med trimmet. Det skal jeg sgu hjem og prøve når jeg får fri fra job!

    MVH
    Mickey


  • #4   29. jul 2010 det er let at se om der er kommet vand i olien.. så er det helt gråt/mudret. normalt er det gennemsigtigt. de fleste tilfælde hvor motoren bliver fyldt af vand er det også fordi det kommer ned der hvor ledningerne går ned i den

  • #5   30. jul 2010 Problem solved.
    Det var noget så irreterende simpelt som plastik skruen til nødsænkning der ikke var skruet het i bund og derved kunne der ikke skabes tryk i systemet, men bare gennemløb. Juhuuuuuu nu skal jeg snart på vandet!


Kommentér på:
Powertrim til 90HK Mercury 1992

Annonce