{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.059 visninger | Oprettet:

Montering af omdrejningstæller, pol ? {{forumTopicSubject}}

Hjælp søges. Jeg har købt en omdrejningstæller FARIA 7000 RPM på Ebay, og den skal monteres til min nye Tohatsu 2 cyl. MF18EPS (4 takts) som er forberedt til dette i fjernstyringen, så ingen problemer her. MEN, hvordan indstiller man den korrekt ??? Bagpå står # poles set, og valgmulighederne er 4-1, 6-2, 8-3, 10-4 og 12-5. Har det noget at gøre med tændingssystemet eller hvad ???
Jeg går igang med at file et hul i instrumentpanelet og håber så at en venlig sjæl kan hjælpe mig i påsken smiley



Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Montering af omdrejningstæller, pol ?
  • rolf a
    rolf a Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #1   14. apr 2006 Hej Henrik
    Det finns ju många sätt att lösa problemet. 1) Fråga försäljaren. 2) Sök på Google med TACHOMETER POLE SET så hittar du på sida 3 rubriken TECH TALK PAGE. Jag förstod av vad jag läste att det har att göra med hur många sektore generatorn har. T.ex. om generatorn har 12 sektorer så ställs varvräknaren på 6. Hälsningar från Finland!
    Rolf A


  • #2   14. apr 2006 Hej Henrik, hvor meget måtte du punge ud for den, de er jo ret peveret, og hvor har du købt den.

    Kurt N.


  • #3   14. apr 2006 Hej Kurt N. Jeg har givet 45,50 dollars på auktionen Ebay hvoraf de 21 $ er porto, men hvis du byder og vinder auktionen, så sørg for at give sælger besked om at pakken skal sendes som gave så du ikke risikerer at skulle betale dansk moms og told fra lande udenfor EU. Jeg har ligeledes købt en timetæller til ca. 250 D.kr overthere. God fornøjelse. Henrik PS: Jeg har fundet ud af på FARIA´s hjemmeside, at min generator er 12 polet, men jeg syntes jo ikke ligefrem min motor er udstyret med seperat generator som på en bil, så hvis nogen kan kaste lys over sagen inden jeg prøver lykken, så hører jeg stadig gerne fra en ekspert. På forhånd tak.

  • #4   14. apr 2006 Hej Henrik M,

    Din motor er som de fleste påhængsmotorer udstyret fra fabrikken med en lys/ladespole indbygget under svinghjulet.Denne spole afgiver vekselstrøm den er via 2-3 ledninger forbundet til en ensretter/voltregulator der normalt er monteret på siden af motorblokken, herfra udgår der jævnstrøm, den røde ledning er forbundet til startrelæet og den sorte direkte på blokken.
    Din gas/gear box er forberedt til div instrumenter, ud fra boxen går der tomme ledninger til disse instrumenter altså også til den omtalte omdrejningstæller.Antallet af ledninger svinger fra motorfabrikat normalt 4. 1 plus, 1 minus, 1 plus til ekstraudstyr samt en til omdrejningstælleren. Farvekoderne har jeg ikke pt, men fremgår det ikke fra din bruger manual.

    Med venlig hilsen

    André


  • #5   15. apr 2006 Så er omd. tælleren monteret smiley Det var et hestearbejde at file hullet, men hellere file end at ødelægge noget. Jeg kan orientere interesserede om at omd. tælleren virkede perfekt i første hug, indstillet på 5-12 polet som anvist på FARIA´s hjemmeside.. Den hvide ledning var signalledningen fra generatorsystemet.
    Tak for interessen i projektet og tak til dig Andre for udvidelse af horisont. kh Henrik - Herning


  • #6   15. apr 2006 Hej igen Henrik M.

    Tillykke med resultatet, lidt sved på panden skader ikke.

    Fortsat god påske.

    André


Kommentér på:
Montering af omdrejningstæller, pol ?

Annonce