Mercruiser 898 bliver varm {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Håber der er nogle der kan hjælpe med den her.
Har en gammel Mercruiser 898 5.0 som bliver varm lige så snart den skal op og plane og når den planer. Kan godt holdes nede hvis den ligger omkring 1000 omdr men der over bliver den varm.
Jeg har indtil videre lavet følgende.
Manifold knæ topstykker termostathus indsug og motor er alt sammen renset for rust så der er gennemgang. Den har fået ny termostat og nye toppakninger. Impellerne er fra sidste år men når slangen tages af kommer der en god tyk stråle når omdrejningerne øges. Vandpumpen har jeg haft af og den så umiddelbart fin ud.
Er der noget jeg har overset eller er der nogle der har nogle gode ider eller råd.
Manifold og knæ bliver også meget varme.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 5 Både: 2 Emner: 4 Svar: 246
jan 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 84
Men det viste sig også at min trænings hætte sad 1/4 omgang forkert, så den tænder på det forkerte tidspunkt dvs at du kan risiker at få forbrænding ud i dine manifold og derved opvarmer du din kølevand som går ud i knægte også.
Men Har du fået tryk prøvet dine topstykker, inden du har skiftet top pakning, kan være en revne i den, uden du kan se det.
Det var mit bud på det problem
aug 2016
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 10
jan 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 84
Det var toppakningen der var gået + træning var forkert. Jo, du har sikker en gamle motor, det har jeg også, den er 1994 MEN den er altså ikke slidt overhoved, køre som en drøm nu, den har kun kørt 550 timer, ikke meget, hvis du tænker i forhold til en bil motor. Nu er min motor vandkølet, det kan være det er med til at motoren ikke er skidt.
Men jeg ved ikke om det nu er klogt at sætte ny motor i, nu når du har offeret så meget på den motor, jeg vil nu ikke give het op, hvis jeg var dig. Meget dyre at sætte ny motor i for dig.
Okay, jeg forstod at du havde set til din impel + huset, men ja, hvis det er utæt, så vil du få minder kølevand til motoren. Jeg havde en båd Makaniker til at renover mit drev, fjolset skiftede kun impel og ikke pakninger, som var total rådne og revnet. Tja... jeg blev sku snydt for en masse penge, så husk at skifte de pakninger også
Jeg har ikke den store erfaringer med motor renovering, men jeg taler bare ud efter egen erfaring og oplevelser. Håber at jeg kunne hjælpe dig, men se lige på din tegninger, om de kommer på det rigtige tidspunk. Det kræver noget med et pistol der blinker, så man kan de om de forskellige træninger kommer på de rigtige tidspunkter. Fin en gamle bil mekaniker der kan hjælpe dig med det, det kan kan hurtig fikse for dig.
Og vis det ikke er det
aug 2016
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 10
Tændingen er som den skal være og har haft tændingspistol på.
Det var bare fra det ene øjeblik til det andet det kom. Sidste sejltur sidste sæson blev den varm men kunne få det ned igen. Og så håbede jeg den var der til den her sæson men var den så ikke. Tænker også det udelukker lidt at det kom så pludseligt ? Men må prøve og se hvad der sker efter vandpumpe og impeller.
Mercruiser 898 bliver varm