{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

Mercruiser 898 bliver varm {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Håber der er nogle der kan hjælpe med den her.

Har en gammel Mercruiser 898 5.0 som bliver varm lige så snart den skal op og plane og når den planer. Kan godt holdes nede hvis den ligger omkring 1000 omdr men der over bliver den varm.

Jeg har indtil videre lavet følgende.

Manifold knæ topstykker termostathus indsug og motor er alt sammen renset for rust så der er gennemgang. Den har fået ny termostat og nye toppakninger. Impellerne er fra sidste år men når slangen tages af kommer der en god tyk stråle når omdrejningerne øges. Vandpumpen har jeg haft af og den så umiddelbart fin ud.
Er der noget jeg har overset eller er der nogle der har nogle gode ider eller råd.

Manifold og knæ bliver også meget varme.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercruiser 898 bliver varm
  • #1   9. jun 2018 Prøv at kontakte nytdrev.dk - han har stor erfaring

  • #2   9. jun 2018 Jeg har haft noget ligende oplevelse med min motor. Var også alt igennem som dig. Men det viste sig at være top stykket der var gået + lidt flydende pakning, i stedet for at sætte nyt pakning i.
    Men det viste sig også at min trænings hætte sad 1/4 omgang forkert, så den tænder på det forkerte tidspunkt dvs at du kan risiker at få forbrænding ud i dine manifold og derved opvarmer du din kølevand som går ud i knægte også.
    Men Har du fået tryk prøvet dine topstykker, inden du har skiftet top pakning, kan være en revne i den, uden du kan se det.
    Det var mit bud på det problem smiley


  • #3   10. jun 2018 Tak for svar. Det er en gammel motor så ville helst ikke ofre for meget da det nok bliver til en ny næste år, så fik ikke trykprøvet topstykker så ja fejlen kunne godt ligge der. Jeg tror måske jeg prøver at skifte impeller og hus og så vandpumpen. Hvis det ikke virker så er der jo næsten kun topstykker tilbage. Havde du samme problem med den kunne holde sig kold i tomgang men blev varm når man gav den lidt gas ?

  • #4   10. jun 2018 Ja, på en måde havde jeg det. Den blev varm da jeg gik op og planede, så man kom op på en vis omdrejninger. Prøvede også alt som dig, var hele møllen igennem, det trækker tænder og man nærmest sig at opgive og sælge lortet vider.
    Det var toppakningen der var gået + træning var forkert. Jo, du har sikker en gamle motor, det har jeg også, den er 1994 MEN den er altså ikke slidt overhoved, køre som en drøm nu, den har kun kørt 550 timer, ikke meget, hvis du tænker i forhold til en bil motor. Nu er min motor vandkølet, det kan være det er med til at motoren ikke er skidt.
    Men jeg ved ikke om det nu er klogt at sætte ny motor i, nu når du har offeret så meget på den motor, jeg vil nu ikke give het op, hvis jeg var dig. Meget dyre at sætte ny motor i for dig.
    Okay, jeg forstod at du havde set til din impel + huset, men ja, hvis det er utæt, så vil du få minder kølevand til motoren. Jeg havde en båd Makaniker til at renover mit drev, fjolset skiftede kun impel og ikke pakninger, som var total rådne og revnet. Tja... jeg blev sku snydt for en masse penge, så husk at skifte de pakninger også smiley
    Jeg har ikke den store erfaringer med motor renovering, men jeg taler bare ud efter egen erfaring og oplevelser. Håber at jeg kunne hjælpe dig, men se lige på din tegninger, om de kommer på det rigtige tidspunk. Det kræver noget med et pistol der blinker, så man kan de om de forskellige træninger kommer på de rigtige tidspunkter. Fin en gamle bil mekaniker der kan hjælpe dig med det, det kan kan hurtig fikse for dig.
    Og vis det ikke er det smiley så er jeg nok tilbøjelig til at det er top stykket der er flækket, bare et bud.


  • #5   10. jun 2018 Tak for svar. Prøver vandpumpe og impeller og så må vi se. Min motor er fra 70’erne så den har en del år på bagen.
    Tændingen er som den skal være og har haft tændingspistol på.
    Det var bare fra det ene øjeblik til det andet det kom. Sidste sejltur sidste sæson blev den varm men kunne få det ned igen. Og så håbede jeg den var der til den her sæson men var den så ikke. Tænker også det udelukker lidt at det kom så pludseligt ? Men må prøve og se hvad der sker efter vandpumpe og impeller.


Kommentér på:
Mercruiser 898 bliver varm

Annonce