{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Jackie M
Jackie M
Tilmeldt:
19. jun 2014
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 6

Seadoo gsx 951hvilken olie til balanceaksel? {{forumTopicSubject}}

Hej baadgalleri

Jeg har fået oplyst at der skal bruges SAE 30 olie til balanceaksel, skal jeg bruge en special marine olie eller kan jeg bruge samme olie som jeg bruger til plæneklipperen?

Mvh Jackie


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Seadoo gsx 951hvilken olie til balanceaksel?
  • #1   10. jun 2018 den fra plæneklipperen er fin nok, personligt har jeg brugt 10/40w på mine ski


  • #2   10. jun 2018 Husk at hvis du skifter krumtap, så kan opligningsmærket være en grøn plet istedet for det ihuggede mærke


  • Jackie M
    Jackie M Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 6
    #3   18. jun 2018 tak for svar kenneth smiley

  • Jackie M
    Jackie M Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 6
    #4   18. jun 2018 har du i øvrigt nogle erfaringer med stempler til sådan en maskine, hvilke mærker jeg skal undgå eller noget du kan anbefale. platinum vs alm. stempeler mvh jackie

  • #5   19. jun 2018 hejsa. har selv sejlet med wiseko. prox. wsm både platin og alm , og der er ingen forskel når du bare husker at indkøre dem. wiseko laver nogle lækre dele, pisse dyre og ikke bedre end wsm eller prox.
    normalt når jeg bygger en rotax motor så bruger jeg oem kruntap og pakninger og så wsm dele for resten, bare husk at overholde alle tolorencer på opboring samt ringend gab, samt liggekanterne på skylle kanaler og udstødning ned med en drimmel hvis du opborer , hvis du ikke gør det vil den rive første gang du fyrer den af over 500 m


  • Jackie M
    Jackie M Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 6
    #6   20. jun 2018 Min plan var også at gå med WSM stempler, i størrelsen 0.25mm over mål. opboringen tager Fyns kardan service sig af, går ud fra de har styr på tolerancerne eller findes der nogle specifikke tolerancer de skal gå efter? kan jeg forvente at de også har styr på det andet?
    Tak for svar, det er dejlig at høre fra en der har erfaring med vandscooter smiley


  • #7   20. jun 2018 Hejsa. Der ligger et tolorenceblad sammen med stempler. Mener dog at 951 skal have 12/100dele i Stempel tolorence og ringendgab skal være større end der står i stempler. Find en manual og print tolorenceene ud. Du kan finde den gratis på seadoo-manualnet.com.
    Regn ikke med at de ligger kanterne ned. Personligt efter måler jeg altid foringen efter boring for at være sikker på at den er lige helevejen og ikke 8kantet eller konisk/kegleformet. Ved +0,25" behøver du ikke file dine power ventiler til men jeg vil gøre det alligevel. Den letteste måde er at du tager det nye Stempel uden ringe på og holder et stykke sandpapir korn 60/80 mod siden der efter kan du slibe ventilen mod sandpapir og den får den rigtige størrelse efter det nye Stempel


  • #8   20. jun 2018 0,09 cylinder klearings
    Ringen end gab 0,45/0,60.


    profilbillede
  • Jackie M
    Jackie M Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 6
    #9   22. aug 2018 Hej Kenneth, Jeg takker for dine råd og vejledning. Maskinen er samlet og startet op.
    Men skal lige høre din erfaring med tilkøring, hvor lang tid osv.

    Mvh Jackie


  • #10   23. aug 2018 normalt vil fabrikanen sige 10 timer, personlig på min ejen race ski, 5 omgange på banen ,og så har den fået kniven, skal dog siges at det kan koste lidt i nye extra stempler når den river, men på en alm ski plejer jeg at tage på en længerer sejltur sammen med en kami hvor vi bare ligger og cruser med blande rpm,og så kort varigt lige ringer den ud( max 300m) indtil den har gået 5/10 timer hvor der gradvist gives mere gas

Kommentér på:
Seadoo gsx 951hvilken olie til balanceaksel?

Annonce