{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
270 visninger | Oprettet:

Grundmaling af jolle {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er påbegyndt renovation af en jolle, men på trods af ufattelig meget Google, har jeg ikke kunne blive klog på hvad jeg skal grunde den med inden jeg maler eller om den skal.
Jollen er blevet spartlet, lavet glasfiber rep og slebet.
Overfladen på en er således lidt spartel, "rå" glasfiber og gammel god maling. Det skal gerne være så billigt som muligt, så tænker at jeg alliere mig med biltema.

Håber i vil hjælpe mig med hvad skal jeg bruge af "grunder" til bund og sider😀?

PS. Den skal ligge for svej.

Kommentarer på:  Grundmaling af jolle
  • #1   11. jun Brug den grunder, der anbefales på lakken du vil give den, det skal kunne arbejde sammen.
    Husk grundig affedtning, inden du giver den grunder.

Hvis den skal ligge fast i vandet, skal den have 4-6 lag epoxygrunder, på den del af bunden der er under vand, man maler begroningshæmmende bundmaling direkte på epoxy grunderen.

• #2   11. jun Tak for svar Jens, der er nogle steder de skriver seler eller andet.
    Hvis jeg må tillade at stille et sidste spørgsmål, kan man så, for letheden skyld, bruge en undervands epoxy primer, på siderne som grunder?

• #3   11. jun Ja der skulle ikke være noget i vejen for at bruge epoxy primeren over det hele, måske du er nødt til at slibe den lidt, for at få en hel perfekt overflade, at arbejde videre på.
    Over vandlinien kan du sagtens nøjes med 1-2 lag, bare det dækker.
    Du kan evt tynde det lidt op, så det flyder bedre sammen.

• #4   11. jun Mange tak! Lige hvad jeg havde brug for 😀

Kommentér på:
Grundmaling af jolle