{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Ensretter hvilke ledninger {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har fået mig en gammel Johnson 35HK påhængsmotor til min båd, der var en der sagde den kunne lade strøm på batteriet når jeg sejler fordi den har ensretter ? Nogle der ved hvordan jeg gør, altså der skal vel 2 ledninger ned til batteriet ? Men hvor fra ? Håber nogle kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ensretter hvilke ledninger
  • #1   14. jun 2018 Din stelledning kan tages fra motorblokken og den anden er der hvor du kan måle +12-14 volt mellem motorblok og udtaget når motoren er igang. Et gæt er den rustne skrue til højre, der hvor du har røde ledninger. Hvis din ladefunktion virker, kan det godt være at volt målingen er højre, når der ikke er batteri koblet på.

• #2   15. jun 2018 Det giver mening smiley Hvor tykke kabler skal jeg bruge ned til batteriet ?

• #3   15. jun 2018 Imens du har fat i el dele smiley så få renset alt det rust og ir af, det kan komme til at drille på et tidspunkt, husk at få det beskyttet efter rens smiley smiley
    Utrolig mange el fejl kommer af dårlige forbindelser fordi det ikke er vedligeholdt... heller bruge en weekend med godt vejr på vandet end at ligge og bande og svovle over en el fejl smiley smiley smiley

• #4   15. jun 2018 Kabel dim. Kommer an på hvor meget din motor kan lade og hvor langt et kabel du vil trække.
    http://www.baadteknik.dk/El-tek/Kabel-dimensionering/kabel-dimensionering.htm
    Eks. din lade amp er 16Amp så er den watt du skal transportere 12,5 x 16 =200Watt. Og hvis du så skal trække 4,5 meter, bruger du tabellen på linket. som vil fortælle dig at du skal bruge et 6 kvadrat. Hvis du ikke har den nødvendige ledning kan du trække eks 2 x 3kvadrat.
    Pas på med for små kabler de kan blive varme og isoleringen kan dermed smelte.
    Længden på kablet er meget afgørende for dimensionen.

Kommentér på:
Ensretter hvilke ledninger

Annonce