{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.865 visninger | Oprettet:

Mariner 60 hk årg?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Mig og en kammerat har lige erhveret os en båd med en 60 hk mariner påhængsmotor på. Vi var så ude og sejle idag, og den gik sku ikke særlig godt. Vi kunne ikke komme op og plane og den lød ikke rigtig til at tænde på begge cyl. Tændrørende var lidt våde da vi pillede dem ud efter sejleturen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samlet et spisebord og 4 stole 500 kr.
  • Grundig rengøring – naturstensgulv, badeværelsesfliser og høje overflade 1.150 kr.
  • Maling af værelse 2.500 kr.
  • Ophængning af stor plakat og tv 300 kr.
  • Hjælp til samling af IKEA og Jysk møbler 1.000 kr.
  • Udskiftning af tre døre og to karme 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mariner 60 hk årg??
  • #1   24. okt 2010 Evt. just. af karburator og nok nye tændrør, det ville jeg gøre i første omgang.

• #2   24. okt 2010 Opret din båd her inde. Og vedhæft billeder af motor.
    Da årgang på motor, fortæller lidt mere, hvad problemet kan være.

Som du beskriver fejlen, kan det være manglende køling. Så bliver motor for varm, og når den når op på ca. 82 grader, aktiveres motoren sikkerhedskreds. Herved går motoren ned på det man kalder "Slow-funktion", og kan ikke tage mere end 1800-2500 omdr./min.
    Og det lyder lige som, når en motor går mega ujævn, eller ikke tænder på alle cyl.

Fejlen kan også skyldtes, at der konstant er overgang i din sikkerhedskreds, og motor hermed ikke kan komme ud af "slow-funktion".

Har du været ude og sejle i den, hvor den virkede perfekt ?

• #3   24. okt 2010 eller at den er så gammel at den ikke har de før omtalte kredse...kan osse være tændingen. eller møj i karburatore

• #4   24. okt 2010 Motoren er en gammel sag. Det var første sejltur mens vi har haft den. Ellers har den ikke været startet i et halvt år. Jeg har så ikke prøvet at sejle i båden hvor den har gået perfekt.

Men tidligere ejer sagde at den sejlede fint og gik 30-35 knob. Prøver lige at se om jeg kan få taget nogen billeder og få den oprettet.

• #5   24. okt 2010 Hvis det er en 2 cyl. motor, er den fra før 1988 og har nok ikke de sikkerhedskredse.
    Er det en 3.cyl. motor, er den fra 1988 og frem efter. Og så har den sikkerhedskredse.

• #6   24. okt 2010 hvilken landsdel ??? kunne være det var noget jeg kunne fikse

• #7   24. okt 2010 Hvis det er en gammel 2 cyl. sag, kan fejlen være tændspole, tændingsmodul, tændrør, fugt, gammel benzin, utætte benzinslanger, membran i benzinpumpe revnet osv. osv.............................

• #8   24. okt 2010 begge cyl = 2 cyl= gammel =ingen sikkerhedskreds

• #9   24. okt 2010 Mekanikles.

Jeg bor lige ved siden af Sorø. Så det er et stykke fra sydsjælland.

Men nu har jeg da noget at gå efter.
    Hvis der ellers er andre der har nogen gode forslag skal de endelig være velkomne til at komme med dem.

Men tak for hjælpen indtil videre.

• #10   24. okt 2010 bor i næstved så det er ikke så langt væk

• #11   24. okt 2010 Nej det er det ikke. Prøver lige at kigge nogen af de ting igennem. Og hvis det ikke hjælper, vender jeg lige tilbage.
    Igen, tak for hjælpen.

• #12   26. okt 2010 Lån evt. denne her bog, på det lokale bibliotek.

ISBN: 0-89287-542-9

Kommentér på:
Mariner 60 hk årg??

Annonce