{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Elstart {{forumTopicSubject}}

Hej Baadgalleri

Jeg synes her sidst på sæsonen at min tænding spillede mig et puds, det var ligesom om der ikke altid var signal fra tænding ned til starter?
Nogle gange skulle man dreje 10 gange før den gav signal til starteren, og herefter startede den naturligvis som en mis smiley
Andre gange gjorde den det overhovedet ikke, og gav signal med det samme!
Er der nogen der har haft samme problem, vil jeg meget gerne høre hvad der var galt. Motor er en Mercruiser 3,0 indenbors.

Onde tunger siger at det "bare" er min tændingslås der er et eller andet i vejen med, hvilket jeg der jo ikke skulle være de store ben i at skifte, dog gider jeg ikke skifte den, hvis det nu ikke er det smiley

Herudover regner jeg med at sælge båden til sommer smiley og jeg vil ikke sælge noget der ikke er 100% i orden.

Håber i kan hjælpe mig i min nød :0)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Elstart
  • #1   21. nov 2010 Fejlen kan være følgende:
    1. tændingslås defekt indv. i kontakfladerne.
    2. kontaktflader fra tændingslås til motor tæret eller sidder løs.
    3. dårlig stelforbindelse på batteri eller motor.
    4. kontaktflade på startrelæ dårlig ( mener den sidder på selve startmotoren )
    5. defekt startmotor.

    Tror dog mest på ovenstående pkt. 4 er fejlen.
    Hvis fejlen er pkt. 3, vil lys i instrumenter m.m. også forsvinde når den ikke vil starte.


  • #2   21. nov 2010 Hej Kim

    Tak for dit gode svar. Jeg har lige været ved at kigge på stelforbindelse til batteriet, og den er helt super. Men lyder til det ikke er verdens største udfordring at finde fejlen.

    Der er fin lys i instrumenter og radio osv. virker helt perfekt. når den bare står til tænding smiley


  • #3   22. nov 2010 det kan stadig være bundstykket i din tændingslås.. der skal ikke meget til at den ikke virker

Kommentér på:
Elstart

Annonce