{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bore rørsplit ud
  • #1   25. nov 2010 hvorfor dur normale bor ikke ? Det burde ku lade sig gøre...

• #2   25. nov 2010 Kender du ik en smed smiley
    Med den rigtige dorn og en ordenlig hammer plejer det kunne lade sig gøre.

• #3   25. nov 2010 det er afprøvet, har os haft den i en presse, og den sidder stadig fast, den har siddet der siden 1984 smiley

• #4   25. nov 2010 den køre bare borene varme, selvom om de har skærepasta, har næsten prøvet alt, ved ik om man kan få nogle bor til hærdet stål som måske kan bore igennem splitten.

• #5   25. nov 2010 rørsplitten er hærdet så et alm bor dur ikke du skal have et hårdmetalbor
    og mulighed for at lave en ordentlig opstilling , dur ikke med håndboremaskine boret løber så du får ødelagt hullet

• #6   25. nov 2010 Har i prøvet at varme på den EVT varmepistol

• #7   25. nov 2010 Michael: En rørsplit kan man ikke banke en venter kørneprik i, da splitten jo er hul. Og man kan heller ikke starte med et lille bor først.
    At få en fastgroet rørsplit ud, findes der beklageligvis ingen gylden løsning til.
    Og som John skriver, kan varme være løsningen. Men ikke en varmepistol, men ilt&gas skal der til. Men mange gange kan det ødelægge det omkringværende materiale.

Jeg har nogle gange været heldig, og knuse splitten med en lille spids-mejsel.

• #8   25. nov 2010 jeg må forsøge mig med et hårdmetal bor. og kan sagtens lave en opstilling i søjleboremaskinen:) og hvis det ik dur må jeg prøve med en 1 er dyse og varme igennem den, måske jeg kan undgå og varme på aluminiumin.

splitten er presset helt sammen når man kigger ind igennem den, så boret burde undgå og sidde fast/blive revet i mellemrummet der normalt er.

til lille info så er det den "vandskistang" på ski nautiquen, der skal jeg have den ring i enden af, og ha lavet en der blir kaldt en "mikrofon" istedet, sådan at jeg kan få en stang nedover vandskistangen, og få et højere trækpunkt til wakeboard smiley og den sidder med to 6mm rørsplitter, har dog fået den ene ud, men den anden volder mig nogle problemer smiley

men mange tak for hjælpen ind til videre smiley

• #9   25. nov 2010 Hmm................jeg tvivler på du kan bore den ud, uden at boret bliver knust.

• #10   25. nov 2010 hmm øv, så er der kun en løsning tilbage smiley

• #11   25. nov 2010 Brug et murbor der er slebet skarpt på en diamant. bruger det selv til at bore i hærdet værktøjsstål med.

• #12   25. nov 2010 Jeg ville nok vælge en 6mm endefræser, eller et 6mm bor til rustfri.
    Forvent dog, at de knækker på skærefladerne flere gange, men du kan slibe dem op på en alm. slibemaskine.
    Fuld gas på boremaskinen, og tryk det så ind. Så vil du nok se, at både enden af boret, samt stumper af splitten knækker af.
    Du kan være heldig, og gentage denne operation mange gang, for til sidst at komme igennem.

• #13   25. nov 2010 jeg har et highspeed bor i 6mm det kunne jeg selvf prøve med.

• #14   25. nov 2010 Michael: En rørsplit ser jo ud som på dette her link.
    http://www.industriehof.com/katalog/kategorie/1315?lang=dk

Så du kan ikke kørne i center af den, eller for den sag skyld, starte med et lille 3mm bor.

• #15   25. nov 2010 Hej,chris F
    Gør som kristoffer F, forslår, har selv brugt det med held flere gange.!!
    Mvh. Leif H.

• #17   26. nov 2010 Hej,Lasse m.
    Før chris F.
    Smider penge ud på dyre bor,så skulle han prøv at finde et gammelet murebor,og slibe det lidt op,,som sagt ,har jeg haft rigtig god erfaring med det:!!
    Mvh. Leif H.,

• #18   26. nov 2010 jeg forsøger mig med et slebet murerbor smiley

splitten sidder først igennem alu og derefter igennem en vil tro det er bronze eller noget lig. og så igennem alu igen.

jeg kan stadig se igennem splitten, så den er ikke helt mast flad, har os fået boret/slået noget af den i stykker, men den skulle helst ud hele vejen igennem, sådan at jeg kan få trykket vandskiringen op af vandskistangen.

• #19   26. nov 2010 hvis du har mulighed for brug af ilt/gas og så noger smøre midel lad det stå noget tid måske den så kan slås ud,

• #20   29. nov 2010 Når jeg borer i pengeskabe og bank automater bruger jeg cobolt bor..
    Det er noget af det eneste der virker.

Og det er ikke efter mørkets fremmets jeg gør det smiley

Hvis du er tæt på Roskilde jan du da bare få nogle stykker af mig..

• #22   30. nov 2010 Hehe..

Ja, Jeg laver elektronisk tyverisikring på dem smiley

Kommentér på:
bore rørsplit ud

Annonce