{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

Johnson 50hk 2takt {{forumTopicSubject}}

Halløj alle

Jeg har fået et problem med min 50 hk johnson .
den kører med selvblanding af olie (har altid virket perfekt) så fik jeg en alarm med med Oliestand var på minimum (ikke tom) fyldte straks olie på tanken . herefter har den sværere for at komme op i fart/omdrejninger kommer op på ca 4000-5000 omdrejninger men kun efter nogen trimning , har gået ca 20 knob før dette problem .
starter hvergang uden problemer .


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Johnson 50hk 2takt
  • #1   18. jul 2018 Svært at sige, men hvis olie føleren er lidt "bagud" med signalgiveningen, kunne værste senarie tænkes at den er kørt uden olie, og har derfor revet en cylinder/stempel.
    Lav en kompressions-test.
    Check og smør alle bevægelige arme.
    Check at alle tændrørskabler sidder ordentlig, og kabelforbindelser generelt.
    Skift tændrør.
    Hold øje med at den tager olie fra tanken.
    Brug en god kvalitet 2-T olie.


  • jan g
    jan g Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #2   18. jul 2018 er det med vro
    så kan det være pumpen er træt
    det var den på min
    blander olien direkte i benzinen
    anbefalet af en johnsson mekaniker.


  • #3   18. jul 2018 Jo den tager olie fra tank ! og den var ikke tom ? . Jeg ved en sådanne motor er tørstig men syntes den bruger ekstremt meget benzin . kunne det være den trængte til et nyt luftfilter ?. den vil jo gerne op i fart men det tager sin tid smiley .ved I hvor man evt kunne få fat i en manual til denne type motor ?

  • #4   18. jul 2018 Det er en 50 hk 2 takt kender desværre ikke alderen på den

  • #6   18. jul 2018 Det vil jeg prøve


  • #7   18. jul 2018 og ja der er nye tænderør i

Kommentér på:
Johnson 50hk 2takt

Annonce