{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor hjælp!
  • #1   26. jan 2011 Forbind det lange kabel fra gas/gear boksen til motoren. Der skal gerne være stik i enden af kablet, som passer i et stik inde i motoren.

    Så har du to kraftige tykke ledninger, som går ud af din motor. Den ene forbinder du til batteriets plus pol, og den anden til minus polen.
    Disse tykke ledninger kan være mærket rød og sort for h.h.v. plus og minus. Men ellers kan du altid følge de ledninger, og se hvilken en af dem, som går på motoren stel. Den skal jo så over på batteriets minus.

    Det lille stykke kabel incl. en brun ledning med blå stribe, er til ekstern brug. Du kan altså tilslutte feks. omdrejningstæller og evt. trim-ur til dette stik. Men for at starte og betjene motoren, har det som sagt ingen betydning.

    NB: Inden du starter den, så giv lige et sprøjt WD-40 ind på start-motorens akslen ( lige under det lille tandhjul ), og kør så lige tandhjulet op og ned nogle gange. For det kan nemlig godt sidde og gro fast, hvis det ikke har været brugt i lang tid.


  • #2   26. jan 2011 Mange tak!
    Nu giver det bedre mening. Motoren har været brugt for ikke så længe siden, men jeg vil da alligevel giver den lidt WD-40.
    Ved du så hvordan jeg for startet motoren med elstart? Skal man have nøgle til det så eller er det bare en ekstra mulighed i gas/gear håndtaget? Lige så væsentligt hvordan man rigtig slukker den.


  • #3   26. jan 2011 Du SKAL bruge en nøgle.
    Og på denne nøgleafbryder har du både START og STOP funktion.
    Har du ingen nøgle ?


  • #4   26. jan 2011 Nej, det er nemlig det jeg ikke har. Kan man skaffe en ny?

  • #5   26. jan 2011 Men under nøglehullet har jeg en start/stop kontakt.

  • #6   26. jan 2011 Nemt nok.

    Du løsner først den store møtrik som holder tændingslåsen på plads.
    Her efter fjerner du alle de skruer som holder gas/gear boksen sammen i de to halv-parter ( hold den stadig sammen med hånden når du tager skruerne ud ), så ligger gas/gear boksen ned ( frontsiden ned ad ), og tager bagpladen forsigtigt af.
    Så kan du vippe tændingslåsens bagside lidt op, og med gode briller og lommelygte, kan du nu aflæse tændingslåsens kode ( et tal og et bogstav, feks. 1C eller 2F ).
    Så samler du det hele igen, og kaster dig ind på dette her link.
    http://www.outboardspares.net/acatalog/Ignition_Keys.html#a486
    Find så den nøgle som har samme kode som din lås, og bestil nøglen.
    jeg har købt hos ham før, og der er hurtig levering.


  • #7   26. jan 2011 Og nej. Du har ikke en start/stop kontakt under din nøgleafbryder, men en Run/stop knap. Den hedder også en "kill-switch".
    Den kan man forbinde med et specielt plastik-stykke, som sidder i enden af et spiralkabel. Og den anden ende sætter du i dine bukser eller håndled. Sker der en ulykke, og du kastes bort fra styrepulten, ja så gå spralkablet ind, og slukker denne kontakt, og motoren stopper.
    Så denne knap skal du ikke bruge til at stoppe din motor med, men lade den konstant stå i "RUN"
    Se link.
    http://www.amazon.com/dp/B001HBUUIS/ref=asc_df_B001HBUUIS1406729?smid=A1ENI985GIHJJB&tag=shopzilla_mp_1223-20&linkCode=asn&creative=395129&creativeASIN=B001HBUUIS



  • #8   26. jan 2011 Tusind tak! Jeg har fundet mit nr. og bestiller i morgen!

  • #9   27. jan 2011 Fandt et sted i hvidorve hvor man kunne få dem til 22,-. Men som jeg skulle hjem og min motor står ude, så kunne jeg ikke få den i neutralgear.. Er der nogle der har tricks til hvordan dette løses?

  • #10   27. jan 2011 Hmm.........kan være gammel fugt i de bevægelige dele som er frosset fast. Prøv da lige og tag motoren med ind, og giv den lidt varme på feks. et badeværelsegulv.
    Hvis ikke det hjælper, så må du "grave" dig ind til sagen, indtil du finder problemet. Altså først kablet af, så de bevægelige arme, ned i benet og til sidst gearkassen.
    Hvem i Hvidorve købte du nøglen ved. Det lyder til at være billigere, end at handle dem i England ?


  • #11   28. jan 2011 Okay, det prøver jeg.. Jeg købte nøglen hos triton marine i hvidovre smiley

Kommentér på:
Motor hjælp!

Annonce