{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

motor mont spørgsmål {{forumTopicSubject}}

hejsa skal til at mont min 50 hk 4takt yamaha på min shetland her kommer mit spørgsmål den plade jeg har til at sætte mellem hækken og motor er en 3 mm rustfri plade vil høre skal den bukkes så den skal trækkes ned over den øverste kant på hækken eller er det nok og ligge en plade mod hække så den ligger plan mod hækken håber der er en der kan hjælpe


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  motor mont spørgsmål
  • #1   2. feb 2011 Om pladen er jævn, eller du laver en lille 90 graders kant i toppen, eller laver et U-buk i toppen af pladen, så den svøber helt ned over hækken, er lige meget.
    Pladen skal jo nok blive siddende, da de fire monteringsbolte til motoren jo går gennem pladen.


    En sådan plade har to formål.
    1. At fordele belastning jævnt ud på hækken.
    2. Evt. ændre vinkel på hækken ( hvis man bruger en kileformet plade )


  • #2   2. feb 2011 hvis du kan lave den i alu er det beder for rustfri stål giver korsition i alu på motoen

  • #3   2. feb 2011 Det er meget lidt at støbe-aluminium og rustfri skaber galvanisk tæring og dermed en korridering ( vi taler om 15-30 år ). Husk på, at de fleste skruer, bolte, skiver og møtrikker på en påhængsmotor er A4 rustfri. Allan kan dog sikre det yderligere, ved at sætte tynd plast imellem, eller give motorens flade ind mod pladen, en ekstra gang maling.

  • #4   3. feb 2011 tak for svarenede men skal ha den med hjem hvergang og vaskes i ferskvand smiley

  • #5   6. feb 2011 Om ikke andet er en rustfri plade i mine øjne helt unødvendig, da hækken fint holder.

Kommentér på:
motor mont spørgsmål

Annonce