{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vandtryksmåler til indenbords motor
  • #1   2. feb 2011 Det har jeg ikke hørt om, men kan godt følge din ide.

    Er du nervøs for at motoren brænder sammen pga. manglende køling oder was ? Måske det var bedre at skifte/kontrollere impeller, cirkulationspumpe, kileremme, kontrollere gennemgang i udstødningssystemet mv.


  • #2   2. feb 2011 Du kan montere alt den overvågning på din motor, som du næsten ønsker dig. Det er kun et spørgsmål om kreativitet.
    Du kan sætte en el-tryklog på kølekredsen, og så signal op til et viser/digital instrument. Eller du kan jo også vælge at sætte to temp.målere på, så du kan se til og afgangs temp. på kølevandet. ( også trukket op til dit instrumentbord ).
    Der kan yderligere krydres med shot-down funktioner, som kan sættes direkte på motoren, men som så giver dig en warning, hvis kølesystem svigter.


  • #3   2. feb 2011 Rolf t det er mere som en sikkerhed der er skiftet imprella og det hele på drevet men sad bare og lurede over at det var på mange udenbords motore men ikke på inden bors.

    Men kan se at kim c har fat i noget det ville jo være en hurtiger måde og se der er noget galt på så man ikke griller motoren


  • #4   2. feb 2011 Alle påhængsmotorer jeg har kørt med over 25HK, har jeg altid sat en ekstern temp.viser til.
    Nu har jeg indbords, og de får det samme samt lidt mere.


  • #5   2. feb 2011 Jeg opfattede dit spørgsmål som værende en "flowmåler" til søvandssiden, nøjagtigt som vi kender f.eks. til brug ved udmåling af brændstofforbruget.

    En alarm med kraftig hyletone, der f.eks. gav lyd fra sig ved motortemperatur over +80 grader kunne være en mulighed.


  • #7   2. feb 2011 Tjaa....selv en flowmåler kan du sætte på.
    Og som Preben skriver, også en akustisk alarm. Men den mener jeg du har indbygget i din fjernbetjening.
    Den sidste 60HK mariner og 60HK Evinrude jeg havde, havde jeg shot-down funktion på, akustisk alarm, tempvisning i instrumentbord, samt en kraftige dioder som lyste, hvis temperaturen var for høj, Så de var sikret i hoved og r..

    Og det er nemt, hurtig og billigt at lave.


  • #9   3. feb 2011 Jeg havde planer om at lave det samme - altså måle trykket på kølevandet. Det burde give en god indikation af vandpumpens tilstand inden det er for sent, og motortemperaturen bliver for høj.

  • #10   3. feb 2011 Preben og Pnders
    det er næmlig det jeg ville ungå for prøvede det samme her i efteråret hvor motoren pludselig steg i temp men da jeg skulle gå benet efter og servicer det fejelede imprellaen ikke noget men fandt så ud af her da jeg skulle vinterconventer motoren fjernede jeg de små messing bolte og der kom ikke vand ud af den ene så blæste luft i gennem og så kom der alt mulige sort slam ud og bagefter søvand.
    Så min ide lyder på at måle trykket fra det vand der går op til afgangsknæne og på den måde ungå at det skulle ske igen


  • #11   3. feb 2011 kim c og rolf t hvor kan man få de måler i snakker om

  • #12   3. feb 2011 Palby Marine sælger dem igennem deres forhandlernet

  • #13   3. feb 2011 ok supa tak for de mange svar

  • #15   3. feb 2011 Nej det rigtigt nok men det er stadig en indikator det med udstødningen kan man jo klare med en temp måler

  • #16   5. feb 2011 Du har din temp. måler til at se om du har vandtryk eller ej.. Det samme i din bil..

  • #17   5. feb 2011 temp måler viser ikke vandtrykmen vand temp og forsvinder trykket går der stadig dyrbar tid før du opdager det . Og det gør den heller ik på min bil

Kommentér på:
Vandtryksmåler til indenbords motor

Annonce