{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

40 HK. Murcery har svært ved at starte! {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en 40 HK. 4 cylindret 2 t. Murcery påhængsmotor fra start- midt 90’erne.
Den har svært med at starte når den er kold. Eller bare har været slukket i 15 minutters tid.
Faktisk kan jeg slet ikke få den igang hvis den har stået stille i mere end det kvarter, med mindre at jeg holder hånden for den øverste karburator og giver choker mens jeg drejer nøglen.
- alle tændrør giver gnist. Og den går ellers generelt godt i motoren.

Håber på at det er en venlig sjæl der har en ide til hvad jeg kan forsøge mig med. 😊
På forhånd tak 😊


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  40 HK. Murcery har svært ved at starte!
  • #2   26. jul 2018 Hej Jens :).
    Som jeg har skrevet så virker chokeren og tændrørene.
    Altså. Alle tændrør giver gnist. Og den starter ikke uden choker. Så derfor må man jo gå ud fra det virker smiley


  • #4   26. jul 2018 Altså motoren går optimalt når den er igang. Den går lidt over 23 knob når den planer. På en 16 fods båd. Tænker du så at det kan være motoren er slidt ?
    Altså jeg ved det ikke kan kun tage imod råd smiley

    Altså jeg har blot læst mig til at det er hvad man kan forvente optimalt af en 40 HK motor på den størrelse og type båd.

    Så tænker det måske havde gået ud over sejlgangen hvis motoren var slidt ?


  • #5   26. jul 2018 Fart/bådstørrelse siger ikke meget om der er kompression på din motor ..

  • #6   28. jul 2018 Steen tænkte bare at hvis dem yder som den skal tænkte jeg ikke at det var problemet. Så du ville få lavet en komperations test ? Eller hvad er det du prøver at fortælle mig ?..

  • #8   29. jul 2018 Prøv med nye tændrør,som nævnt i #3 Hjælper det ikke må du igang med fejlsøgning

  • #9   29. jul 2018 Kan du fortælle mig hvordan du bruger din el choker.

  • #10   29. jul 2018 Det er ikke en el. Choker går jeg ud fra. Chokeren sidder ved et lidt ændre quicksilver gashåndtag.
    Og alle tændrør er nye.


  • #12   29. jul 2018 Jeg har selv en fra 96, den skal nøglen derjes lidt højre, trykkes ind i 6 sekunder og dreje nøglen mere til højre til den starter.

  • #13   29. jul 2018 Hmm tror ikke der er el-choker men man prøve at smide et billede op imorgen. Men ja elle tændrør er nye.

    Der ud over fik jeg afvide af en bekendt at jeg skulle prøve at sprøjte bremserens, ved karburatorens pakninger mens motoren var igang. og som han sagde ville den reagere i omdr. (Hvis den er utæt) Hvilket den gjorde! Så han mener at det kan være utætte pakninger til karburatorene, der gør at jeg har det problem med at få den startet. Er der nogle der kan be eller afkræfte at det kunne være årsagen til problemet ? 🤔


Kommentér på:
40 HK. Murcery har svært ved at starte!

Annonce