{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.081 visninger | Oprettet:

Tilkøring ny påhængsmotor 9.8HP {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en 9.8 HP Parsun påhæng med langt ben. Den er helt ny. Handlet ved "Texas". Jeg har fundet udaf det er næsten samme motor som Tohatsu og Nissan, vægt,ccm2 mm er ens på disse motorer. Tilkøring kan jo gøres i en stor regnvands beholder, der skal skiftes olie, kontroleres ventiler, efterspændes osv. (4T) efter nogle timer, men nu kommer mit spørgsmål. Kan man tilkøre motoren med spule muffer, uden propel monteret. I manualen for både Parsun, Tohatsu og Nissan, står at man kan ferskvands skylle motor med spule muffer i 3-5 min med motoren igang, propel afmonteret (sikkerhed). Men hvad med imprellaen, bliver den ikke varm og måske ødelagt. Nok ikke af 5 min, men hvad med 10 timer.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tilkøring ny påhængsmotor 9.8HP
  • #2   15. feb 2011 Som Preben siger. Ingen problemer med at bruge spulemuffe. Men Hvis du skal tilkøre motoren, ville jeg nok vælge en tønde istedet for spulemuffer, dels fordi det ikke larmer så meget, og så er man sikker på der hele tiden er vand omkring motoren

  • #3   15. feb 2011 Vil også vælge at bruge en tønde. Har en gang været ude for at spulemuffen faldte af imens motoren kørte længere tid i tomgang, og det resulterede i at impellerne desværre måtte ufskiftes smiley

  • #4   15. feb 2011 Tak for feedback. Den spule muffe jeg tidligere har omtalt, er faktisk ikke en muffe som sidder løst, men et gevind hul hvor der settes en adabtor til en slange, samme som på Tohatsu og Nissan motorene 9.8HP.
    Så det er ikke noget der som sådan skulle kunne ryste løst. Min engstelse er at tilslutningen ser ud til at sidde over pumpe hus (Imprella), dette begrundet med, "Wash" hullet som er til at skylle motor (det jeg kaldte skylle muffe", sidder i samme højde som "Oil Level", faktisk kun 2-3 cm fra hindanden. Køle vand ind filter sidder noget længere nede på benet (Langt ben) ca 20cm. længere nede. Jeg mener at imprella sidder imellem der. Men kan det være sådan at hvis jeg setter vand tryk på skylle hullet, så vil vandet også presses ned til imprella og dermed samtidig køle / beskytte imprella mod at køre rundt i tør tilstand.
    Jeg er mest til elektronik, er ikke bange for firktakt motorer men derfor kan man jo godt komme i tvivl. Det er faktisk min første nye påhængs motor jeg har haft. Og vil gerne køre den til rigtigt. Men bor desværre i lejlighed, så værksteds fasiliteterne er ikke helt fine.
    Dan


  • #5   15. feb 2011 Hej Dan. Nu skriver du at du bor i lejlighed.
    Hvor bor du?


  • #6   16. feb 2011 Det er faktisk et lille rækkehus, jeg har have for og bag, men det er til leje.
    Jeg kan godt stå i haven og rode båd. Faktisk har jeg en åben Nordeck eller Nordan, den med vandkøl, liggende i baghaven. Så jeg har plads til at plaske med vand i haven.


  • #7   16. feb 2011 Øhh, måske mente du hvor jeg bor.
    Ballerup. Jonstrup ved Flyvestation Værløse, lidt nord for kbh


  • #8   16. feb 2011 Jamen så har du da fin mulighed for at købe en murebajle i Jem og fix og så ellers bare komme igang smiley

    Ville ellers have tilbudt at køre din motor til for dig hvis du boede i lejlighed og ikke have noget have, og boede i nærheden af mig smiley


Kommentér på:
Tilkøring ny påhængsmotor 9.8HP

Annonce