{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.083 visninger | Oprettet:

Mike J
Mike J
Tilmeldt:
8. sep 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp til Mercury 15 HK 4 Takt {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen:)

Jeg håber at der er en venlig sjæl her inde som kan give mig et fif til hvad der er galt med min motor?

Det drejer sig om en Mercury 15 Hk 4 Takts påhængsmotor som ter din på en mærkelig måde. Den starter for hver gang hvis den har stået lidt tid, men sejler du så en tur og den bliver varm begynder den at brokke sig efter hånden og til sidst gå helt ud. Så kan man godt starte den igen med chokeren trukket helt ud og så skal den have fuld gas, og med fuld gas og med choker på tøffer man kun af sted, og hvis man er heldig kan man komme i havn før den går ud igen og ikke er til at starte. Jeg kan så lade den stå nogle timer og så kan man tage den samme tur igen.?

Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde fejlen da jeg er tom for idéer smiley

På forhånd tak

Mvh Mike.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Mercury 15 HK 4 Takt
  • #1   22. feb 2011 giver den kølevand og har du tjekket termostaten

  • Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   22. feb 2011 Ja den giver helt fint kølvand men nej jeg har ikke tjekket termostaten. ved du hvor sådan en sidder på sådan en motor..? har ikke så meget styr på påhængsmotorer smiley

  • #3   23. feb 2011 Hvis den kun vil starte med Chooker, så er det fordi den får for lidt benzin Uden. Dvs det er et problem med din benzintilførsel. Er det på den her årstid du sejler? - For så skal du have karburatorsprit, ellers vil den gøre som du beskriver. Så kondenserer ilten i luften. En anden mulighed er at den tank udluftning er stoppet til, så der kommer vakum i den. Det kan du afhjælpe ( midlertidigt ) ved at løsne tankdækslet når du sejler. Og så rense udluftningen. Det er meget sandsynligt det er én af de 2 ting. Andet kan et næsten ikke være når motoren starter fint fra kold. Så er vi ude i noget med en defekt kondensator, men det er meget mere Usandsynligt.

  • Mahir A
    Mahir A Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   19. maj 2013 Har du løst problemet? Jeg har lige præcis samme problem nemlig . Og undre mig også over der ikke er nogen oliepind?

Kommentér på:
Hjælp til Mercury 15 HK 4 Takt

Annonce