{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Alpha One drev Gearing?
  • #1   22. feb 2011 Hej Mads

    Jeg ved hvordan jeg fik det forklaret på mit Volvo Penta SP-A drev og tror din fremgangsmåde er det samme.

    Hvis du har drevet afmonteret - Så laver du en makering på propellen og begynder at dreje akslen. Nar du har drejet aksel i toppen af drevet 10 gange, så skulle propellen gerne have drejet det antal som gearing er.

    Altså drejer du din aksel 10 gange og propellen har drejet 18 omgange, så er din gearing 1 - 1.80... Du kan jo lige undersøge hvilke gearinger der er muligt på din type drev. På mit Volvo var det 1-1.59, 1-1.89, 1-2.15 ... Så det var rimelig nemt at ramme ... Spørg evt. Rolf fra Nytdrev hvilke gearinger du kan have ... Han er også behjælpelig med at finde et nyt et til dig smiley

    Held og lykke med det !


  • #2   22. feb 2011 Hej Mads.

    Det står hugget ind i siden af drevet, kan dog være du bliver nødt til at kratte lidt i maling for at kunne se det..

    Bent


  • #3   22. feb 2011 Udvekslingen på Mercruiser Alpha One drevene findes ved at tælle tænderne på kron- og spidshjul i den øverste del af drevet.

    Topdækslet afmonteres og tænderne tælles.

    Afhængigt af motortype, kan der være forskel på udvekslingerne i den nederste del af drevet.

    www.nytdrev.dk har både originale og erstatningsdrev fra USA til gunstige priser. Vi udstiller på Fredericia Boat Show og Både i Bella, hvor du er velkommen til at besøge os. Her kan du også få mere viden og information om MerCruiser Alpha One drevene.


Kommentér på:
Alpha One drev Gearing?

Annonce