{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.887 visninger | Oprettet:

Mads P
Mads P
Tilmeldt:
12. feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Utæt kølesystem Mariner/mercury {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige købt en båd med en mariner/mercury påhængsmotor 60 HK 4 takt EFI fra 2005. I dag lavede jeg service på den, skiftede motorolie, gearolie, smurte delene mm. Alt så fint ud. Satte så motoren op i en stor murebalje vand, så kølvandsindtaget var dækket og startede den i tomgnag/frigear.
Den kørte fint og med en go kontrolstråle på kølvandet. Men lagde mærke til at der kom store mærker vand ud i samlingen, ca. 10 cm over "vingerne". Er det meningen at det er her kølvandet skal ud? eller skal det på alle motorer, komme ud ved propellen? Lagde også mærke til at der kom lidt udstødningsgas ud højere oppe på motoren... er det en utæt pakning?
Kan det være samme problem som dette http://www.baadgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=917 ?

Håber der er nogen som kan hjælpe en nybegynder smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Utæt kølesystem Mariner/mercury
  • Mads P
    Mads P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   6. mar 2011 Hej.

    Det er forresten en 04 model, ikke en 05, sorry.

    Har har kigge lidt rundt og kan ses at der typiske kendte problem er tilstoppet køling, men i dette tilfælde ser der ud til at være en utæthed.
    Har fundet et tilfælde med en gennemtærring, men det var på en 98 model.
    Den tidligere ejer har skifte impelleren, ved ikke om det kan være oversagen.
    Men prøver at tage fat i Risbjerg i Them i morgen og hør om de kender til problemt/kan hjælp. evt læse fejl ud. Så må jeg tage den derfra.

    Hvor kan jeg finde en "reperationsbog" på motoren?

    tak for hjælpen indtil videre.


  • Mads P
    Mads P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   11. mar 2011 Så har jeg fået pillet sideskjoldene af. Det viste sig at utætheden er nede ved gearkassen, hvor kølevandslangen går ned til vandpumpehuset. Så nu skal jeg har pillet gearkassen af, for at se om det er en samling mellem køleslangen og vandpumpehuset.
    Selvom det er lidt træls, er det en go måde at lære motoren at kende smiley

    Jeg har fundet denne youtube video om udskiftning af impeller.
    http://www.youtube.com/watch?v=BiQNhFYFvdQ


Kommentér på:
Utæt kølesystem Mariner/mercury

Annonce