{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.384 visninger | Oprettet:

Powertrim {{forumTopicSubject}}

Hej alle

jeg har fået et problem med mit powertrim, den har stået stille i 2 år og da jeg skulle have den i gang igen virket power ikke, jeg kan få det igang ved at slå på den ene cylinder så virker det et stykke tid, men når den så har stået et stykke tid skal den have et par slag mere før den virker, har prøvet at få cylinder af men er ikke lykkes skal hele motoren af før man kan komme til at pille den af. og hvad kan det være der gør at et par slag på cylinder få den i gang


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Powertrim
  • #1   7. aug 2018

    profilbillede
  • #2   7. aug 2018 Mit bud er at det er el-motoren til hydraulikken der kommer i gang ved at slå på den. Så det er den motor du skal have tjekket.

  • #3   11. aug 2018 Hej Allan,
    Tror også det er rust/manglende kontakt I trimmotor. Det var det på min gamle 60/70 Hk fra slut 80’erne. Jeg skiftede den med megen hjælp og besvær smiley

    Det kan være en stor opgave (afhængig af stand på motoren – og hvor svært det er at skille ad).
    I mit tilfælde var det et helvede med knækkede bolte, og brug af varme og voldsomt moment. Men jo også efter 30 år i vandet. Anbefaler at du starter med at sikre dig, at du kan løsne de 6 bolte ved trimmet, inden du overvejer nærmere smiley

    Links:
    Metoden jeg brugte: https://www.youtube.com/watch?v=BelEoVUZ1I4 (Tog nok mere 18 dage end 18 min i mit tilfælde ;-))
    Uden fjernelse af tilt, bracket m.v: https://www.youtube.com/watch?v=THjfN6jByYA

    Mvh René smiley

    PS: Har ny trimmotor liggende ved interesse (TRM0037) – og hvis den passer.


  • #4   13. aug 2018 hej Rene

    tak for meldingen, tror jeg vil prøver at skille den ad og se om det er kuldene. kan bare ikke lige se om jeg skal have hele motoren af for at få cylinderen af. ved du om den skal det


  • #5   14. aug 2018 Hej Allan,

    Det fremgår af klippene fra youtube....

    Hvis du er heldig kan du bruge metoden i link nr 2. Altså at fjerne tiltmotor uden at løsne højre bracket/motorbeslag/tiltenhed etc..

    Hvis det er nødvendigt (og du skal have tiltenheden ud for at fjerne tiltmotor) skal du bruge metoden i link nr. 1. Altså have løsnet bracket i højre side - incl. de 2 bolte i transom.

    Men Kig klippene igennem...det er lettere end ord.

    Mvh René smiley


  • #6   14. aug 2018 hej igen

    tror jeg prøver at få den skilt ad en af de næste par weekender, hvad skal du evt. have for din motor


  • #7   14. aug 2018 Hej igen Allan,

    Som sagt er det jo spændende hvordan det er at skille ad. Motoren ser jo rimelig pæn ud, så du kan jo være heldig!. Hvor gammel er den?

    Det er denne jeg har: https://www.motoelectrical.co.uk/types/tilt-trim-motor/tilt-trim-motor-trm0037-yamaha-60hp-90hp-50hp-115hp-engines/

    Fejlkøb, så tænker BG vennepris smiley = 900 kr. (Men find ud af hvilken trimmotor, der passer til din).

    Du er velkommen til at sende PM med mobilnr, hvis det har interesse eller hvis jeg ellers kan hjælpe dig, OK?

    Pøj-pøj med projektet smiley

    M.v.h.
    René smiley




  • #8   17. aug 2018 Hej Rene

    tak for hjælpen. jeg prøver at skille den af næste gang jeg er i sommerhuset.
    man kan ikke rense den eller skifte kul på den og så se om der kommer gang i den


  • #9   17. aug 2018 Hej Igen.

    Måske kan det betale sig/lykkes at reparere – men en rusten motor får det sjældent bedre smiley . Reservedele kan du se i linket jeg sendte dig som PM, både som pdf og via nettet.

    Personlig ville jeg skifte tilt motoren (se eksempler og links i PM.), når du nu alligevel skal skille det ad. (en tusse eller max. to er vel OK)
    Motoren er jo fra 97, og ser fin ud…så det kan være afmonteringen går let smiley . God arbejdslyst!

    Mvh René smiley

    PS: Fint hvis du afslutter tråden her i BG når du er færdig – så andre kan se hvordan du løste problemet.


  • #10   17. aug 2018 Skal jeg nok. Og endnu tak for hjælpen. Kan jeg måske ringe til dig når jeg gå igang hvis det driller

  • #11   17. aug 2018 Hej Allan.
    Det gør du bare....du har mit nummer.
    Håber det lykkes - og pøj-pøj smiley

    Mvh René smiley


Kommentér på:
Powertrim

Annonce