{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Mercuriser 4,3 udstødnings system {{forumTopicSubject}}

Nogen der kender til ovenstående motor jeg hører udstødnings system ikke er så gode på dem - de skulle kunne tære indvending ved knæ og der skulle komme vand ind i motor - nogen der kan komme med bedre forklaring og hvordan vil man opdage det ??


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercuriser 4,3 udstødnings system
  • #1   22. aug 2018 Jeg tror ikke den omtalte motor har et specielt problem iforhold til andre indvendige motorer. Knæ og udstødningsmanifold er udsat for tæring og bør inspiceres engang imellem ved at skrue knæet af (husk ny pakning og dem af metal). Tommelfinger regel er udskiftning hver 4-5 år afhængigt af salt indholdet hvor du sejler og om du evt. skyller igennem med fersk vand efter hver sejlads, men mange har sejlet væsentligt længere tid inden udskiftning. Knæ og manifold har 2 adskilte hulninger, 1 for kølevand og 1 for udstødningsgasser.
    Worst case tæres der hul ind til udstødningsgasserne så kølevandet kan løbe ind i motoren og vand komprimerer ikke som benzin.


  • #2   22. aug 2018 Mange tak for svar Kenneth J Det giver god mening at checke manifolde og knæ efter tæring - hvis tæring vil vand kun komme ind når den holder stille ikke? - kørende motor vil der være tryk på udstødning og evt vand vil blive trykket ud ? Findes der ikke en 4.3 motor der har lukket kølesystem altså med beholder som en bil ?


  • #3   22. aug 2018 Om det kun er når motoren slukkes ved jeg ikke men det lyder logisk. Der findes ferskvandskøling til motoren som halv og helsystem. Ved halvsystem er knæ og manifold stadig udsat for søvand. Ved helsystem et det kun knæene. Om det beskytter mod vand i motor ved tæring ved jeg ikke. Jeg er selv ren søvandskølet som de fleste andre

Kommentér på:
Mercuriser 4,3 udstødnings system

Annonce