{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

omdrejninger på tæller {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er den glade ejer af en Yamaha 75hk totakter på 16 fods selco selstar, hvor jeg dog er kommet i tvivl om den tager de omdrejninger den skal.

På det originale tachometer der er koblet til yamaha gashåndtaget er angivet X omdrejninger i minuttet. Er det motorens omdrejninger eller akslens/probellens omdrejninger som vises?

Kunne se at den ikke tog så mange omdrejninger som ligger inden for motorens normalområde (4500-5500) ved fuld gas og tænker således at det enten skyldes propellen har en for høj pitch eller at den måler akslens omdrejninger. Jeg kunne vanskeligt få den over 3500 omdrejninger med 3 voksne mennesker i. ???


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  omdrejninger på tæller
  • #1   22. aug 2018 Det er næsten helt sikker motoren omdrejninger der vises.
    Og 3500 omdr/min er alt for lidt - og kan meget vel skyldes for stor stigning på skruen - men det kan også skyldes andre ting.


  • #2   22. aug 2018 Ok. Tak for det. Så må jeg prøve at hoppe et par pitch ned. Tænker det næsten ikke kan være andet, da båden ikke tager vand ind og har en fornuftig vægtfordeling. Nuværende propel er en 12 3/4 tommer og 21 stigning, så jeg tænker jeg prøver at finde en propel der er nærmere den størrelse som motoren originalt sælges med, en 13 1/4 og så pitch 17.

Kommentér på:
omdrejninger på tæller

Annonce